Creative MuVo TX, 256MB (USB 2.0) Review

Wijnands 21 maart 2008, 648 views

Creative MuVo TX, 256MB (USB 2.0)

Pluspunten

• Uitstekende geluidskwaliteit
  • Lekker klein
  • zuinig met stroom

Minpunten

• maar 256mb
  • zwak batterij klepje

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik overwoog om voor "erbij" een van die goedkope stick spelertjes uit china te kopen toen ik dit ding kado kreeg van een leverancier, over de prijs kan ik dus niet zo veel zeggen alhoewel de notering in de pricewatch helemaal niet slecht lijkt.

256mb is natuurlijk niet veel voor een MP3 speler voor de serieuze reiziger, 3 albums heb je 't eigenlijk wel gehad. Daar staat wel tegenover dat het een lekker klein spelertje is wat erg lang doet met een enkele AAA batterij. Ik heb 'm nu een uur of 10 gebruikt en hij speelt vrolijk verder op de meegeleverde batterij.

Interfacing met de pc is geen enkel punt, XP ziet 'm gewoon als een memory stick. Uitbreidbaarheid is natuurlijk niet aan de orde, dit is immers een memory stick die ook nog mp3 kan afspelen.

Geluidskwaliteit ben ik van onder de indruk. Ongetwijfeld zullen de bass-verslaafden wel wat te mopperen hebben maar de 192kb+ tracks van 80s en 90s hits worden helder afgespeld, goede bas zonder drukkend te worden, hoog is erg mooi en ik hoor heel duidelijk het verschil tussen een 128kb en een 192kb mp3 bestand. Moet ik wel toegeven dat ik de meegeleverde dopjes aan de kant heb gegooid en meteen m'n Sennheiser PMX60 heb aangesloten.

Eigenlijk doet deze qua kwaliteit alleen onder voor de iRiver ifp-799 die m'n vrouw heeft gekocht..

Op de lange duur verwacht ik dat misschien 't batterij klepje het zwakke punt zal worden, de rest is degelijk.

Ik ben er erg tevreden mee, opslagcapaciteit zal voor mij niet snel een probleem worden omdat ik 'm eigenlijk alleen maar gebruik omdat m'n HP notebook niet zo'n goede geluidskwaliteit levert.

Edit

Inmiddels zijn we een tijdje verder. Ik werd 't miniscule display toch wat zat. Voor mezelf heb ik nu een 2e hands 4gb Zen gekocht en de muvo heeft m'n dochtertje nu. Alhoewel ze er niet echt netjes mee omgaat speelt 'ie nog steeds vrolijk verder.

Heb jij ook een Creative MuVo TX, 256MB (USB 2.0)?