Microsoft Visual Studio.net. Enterprise Architect 2003 (Retail, UK) Review

ShadowLord 19 april 2005, 268 views

Microsoft Visual Studio.net. Enterprise Architect 2003 (Retail, UK)

Pluspunten

• Betere en meer functionaliteit

Minpunten

• Standaard 'uit de doos' is de gebruikerinterface te druk

Gebruiksvriendelijkheid Score: 3
Systeemeisen Score: 4
Stabiliteit Score: 5
Ik ben zelf net overgeschakeld van Visual Studio 6 naar 2003.NET (Enterprise Architect). Tot nu toe bevalt hij zeer goed. Geen stabliteitsproblemen en erg veel functionaliteit.

Het grootste probeem vind ik dat door al die nieuwe functionaliteit het scherm wel erg vol komt te staan met lijsten, debug informatie en andere zooi. Met een beetje geconfigureer valt dit gelukkig goed op te schonen, maar ik vind dat VS6 toch een iets 'schonere' look heeft. Daarom dan ook een lager score voor Gebruiks-vriendelijkheid.

Dit nadeel wordt echter ruim goed gemaakt door de hoge configuratie mogelijkheden en veel betere classview & Intellisense. De ruzie die ik hiermee vaak had bij VS6 is (grotendeels) verdwenen. Dit levert dan ook 5/5 punten op voor functionaliteit en stabiliteit.

Installatie wordt als 'voldoende' aangemerkt omdat, alhoewel deze zijn werk doet, niet echt bijzonder is. Ook is de opzet van het '5 stappen plan' om de installatie te voltooien niet echt handig. Het idee is goed, maar dit had beter in een standaard installatie interface gerold kunnen worden ipv. hun huidige keuze. Je krijgt namelijk een lijst met de 5 stappen en moet dan handmatig iedere stap aanklikken om deze te starten. En bij het klikken kun je alleen op de titel van de stap klikken, als je op de uitleg of het nummer klikt gebeurd er niets.

Oper de prijs kan ik niet zeggen, mijn werkgever heeft dit pakket aangeschaft en is voor mij dus 'gratis'. De ondersteuning van de fabrikant kan ik ook (nog) niets zeggen. Ik heb nog geen problemen gehad waarbij ik de fabrikant nodig had.

Al met al een goed product waarvan de interface nog wat werk nodig heeft om deze 'uit de doos' beter te laten functioneren.

Heb jij ook een Microsoft Visual Studio.net. Enterprise Architect 2003 (Retail, UK)?