Asus K8V Deluxe, K8T800 (Lan, W-Lan, 5.1 Sound, 1394) Review

Tiny 7 maart 2006, 262 views

Asus K8V Deluxe, K8T800 (Lan, W-Lan, 5.1 Sound, 1394)

Pluspunten

• Dit bord is heerlijk uitgebreid, alles zit er eigenlijk wel op.
  • Geluidskaart werd super, netwerk lekker snel.
  • Ruimte op het bord is prima, niet zo'n klein pruts bordje.

Minpunten

• Socket 754, kort na dat ik dit bord gekocht had, werd de 939 socket geintroduceerd, dit betekende het einde van de toekomstige upgrades.
  • Geheugen, dit moederbord is enorm kieskeurig wat geheugen modules betreft. vanaf de winkel (computerland) had ik een totale set gekocht, hier zat een reepje Twinmos geheugen bij.
  • Dit was echter niet stabiel te krijgen, regelmatig vastloper.
  • Nu 2 kingston reepjes er in en zo stabiel als een huis.
  • Tip, niet 3 reepjes doen, daar gaat de performance enorm van achteruit.

Layout Score: 4
Ik heb dit bord nu al een tijdje en bevalt me nog uitstekend.
Bij het begin wat opstart problemen gehad (zie negatieve punten), maar nu (2006) nog steeds een top bordje.

Ik heb het gekocht in 2003 als onderdeel van een upgrade pakket aanbieding. Ondertussen al de nodige dingen in mijn pc vervangen (videokaart, geheugen, HDD)

Momenteel draai ik op een AMD Athlon 64 3000+, Chaintech Geforce 6800GT Golden Sample, 2x 250GB Diamond HDD in raid 0 en 1GB aangeheugen.
Ik zou nog graag een CPU upgrade doen, maar de 3700+ wordt helaas niet meer gemaakt.

Ik denk dat ik dit jaar nog voort kan, daarna zal ik een nieuw bord kopen, met een 939 socket en PCI-E.
Waarschijnlijk zal dit bord ook weer een Asus worden, maar dat zie ik dan wel.

Heb jij ook een Asus K8V Deluxe, K8T800 (Lan, W-Lan, 5.1 Sound, 1394)?

Wat bedoel je met geluidskaart? De onboard chip?
Ja de onboard chip, is een 5.1 setje.