Cherry STREAM 3.0 Grijs (Qwerty US)

Cherry STREAM 3.0 Grijs (Qwerty US) Review

Kriebeltrui 6 oktober 2019, laatste update op 6 oktober 2019, 43 views Product gekocht

Cherry STREAM 3.0 Grijs (Qwerty US)

Degelijk, behoorlijk stil en lekker basic toetsenbord. Niet echt fluisterstil en (voor mij als blind-typer) net iets te vlakke toetsen.

Pluspunten

• Prima prestatie-prijsverhouding
  • Lekker basic
  • Goede indeling, geen rare fratsen zoals te kleine Shift-, Enter- of backspace-toetsen
  • Behoorlijk stil
  • Fijne toetsaanslag

Minpunten

• Bovenzijde toetsen iets te vlak voor mijn manier van typen
  • Niet zo stil als ik had gehoopt
  • Had nog iets kleiner gekund door de 'marge' tussen de toetsen en de rand van het toetsenbord kleiner te maken

Ik kocht dit toetsenbord als alternatief voor de Dell SK-8115, het zwarte toetsenbord dat volgens mij jarenlang standaard bij Dell-desktop-pc's is geleverd. Dat vond ik een fijn toetsenbord, maar net iets te luidruchtig. Na het nodige gespeur kwam ik als stil alternatief uit op de Cherry Stream 3.0.

Voldoet het aan de verwachtingen? Redelijk, maar niet helemaal. Het is inderdaad duidelijk stiller dan het Dell-plankje, maar echt stil is het niet, met name niet als je, zoals ik, redelijk hard op de toetsen slaat.

Nog een minpuntje is dat de bovenkant van de toetsen vrij vlak is. Omdat ik blind typ, is het fijn wanneer het toetsenbord je wat tactiele terugkoppeling geeft wat betreft de plek waar je vingertoppen de toetsen raken. De Dell deed dat beter doordat de toetsen daarvan wat holler zijn. Ik sla op het Cherry-bordje iets vaker mis. Maar ik heb 'm pas een paar dagen, dus misschien is het nog wennen. De toetsaanslag zelf is fijn.

Al met al een degelijk, lekker basic toetsenbord voor een zeer schappelijke prijs.

Heb jij ook een Cherry STREAM 3.0 Grijs (Qwerty US)?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tweakers