Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Specificaties GDDR6 • 2x DP, 2x HDMI - Bekijk alle specificaties

Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT Review

DaniëlWW2 3 oktober 2019, laatste update op 3 oktober 2019 Product gekocht

Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Na de teleurstellende Gigabyte Gaming OC heb ik het maar goed gedaan en een Nitro+ gekocht. Dit is waarschijnlijk de beste RX5700XT die je kan krijgen. Uitstekende koeling, goede temperaturen, geruisloos en de tweede, stille bios met een lager verbruik is voor mij meer dan welkom.

Pluspunten

• Uitstekende koeling, zeker omdat de Nitro+ relatief licht is vergeleken met de concurentie. Zowel de temperaturen als de lage geluidsproductie zijn uitstekend.
  • Twee biossen waar je makkelijk tussen kan wisselen door de biosswitch op de videokaart op de middelste positie te zetten. Kan kan je met Trixx wisselen tussen de biossen. Is wel een reboot voor nodig, maar daar ontkom je toch niet aan.
  • Ventilatoren zijn zeer makkelijk te vervangen en ook te testen met Trixx.

Minpunten

• RGB, het blijft voor mij driemaal niks. Gelukkig is het zeer makkelijk uit te schakelen met Sapphire haar eigen Trixx software.
  • Helaas heeft Sapphire de VRM sectie van het PCB niet gevuld. Het is nog steeds ruimafdoende, zelf met een overclock, maar de concurerende high end modellen hebben een meer uitgebreide VRM sectie

Heb jij ook een Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite