The Legend of Zelda: Link's Awakening, Switch

Specificaties Nintendo Switch • Actie, Avontuur - Bekijk alle specificaties

The Legend of Zelda: Link's Awakening, Switch Review

linksquest 2 oktober 2019, laatste update op 12 oktober 2019, 277 views Product gekocht

The Legend of Zelda: Link's Awakening, Switch

Link’s Awakening was altijd een Zelda op zich zelf, en deze charme weet het spel ook in deze remake neer te zetten. Het is een remake dat zowel oude fans als nieuwkomers doet verrassen. De goede balans tussen oud en nieuw zit hier ook goed in.

Pluspunten

• Remake waardig
  • Mooie muziek
  • Goede gameplay
  • Mooi Verhaal

Minpunten

• Soms even zoeken waar je heen moet

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 5
Het is inmiddels 26 jaar geleden toen The Legend of Zelda: Link’s Awakening op de originele Gameboy uit kwam, het was toen de eerste Zelda game die je onderweg kon spelen. Deze Zelda game maakt gebruik van zowel boven aanzicht als 2D aanzicht, maar had daarnaast ook veel Mario elementen erin zitten. Deze game werd toen heel goed ontvangen en de vraag natuurlijk is, hoe goed is deze remake? In deze review wil ik dat een beetje omschrijven en probeer ik niet te veel te spoilen.

The Legend of Zelda: Link’s Awakening is altijd een wat aparte Zelda game geweest, niet omdat het om een handheld versie ging, maar meer omdat het de eerste Zelda game was waarbij je niet Prinses Zelda moest redden. In dit spel moet je de 8 magische muziek instrumenten vinden om zo de Wind Fish wakker te maken. Klinkt misschien saai, maar dat is het zeker niet.

Het is niet de makkelijkste Zelda, maar gelukkig hebben ze er in deze remake daar rekening mee gehouden. De bekende telefooncel waar je een tip kunt krijgen is nog altijd aanwezig, maar er zijn nu ook uil beeldjes die je van tips voorzien. Wat ik ook een hele verbetering vind is het soort van teleport punten, doordat je vaak het hele eiland door moet, scheelt je dit heel wat tijd.

Gameplay

Iets wat ik persoonlijk altijd minder vond aan het origineel was de besturing, omdat je maar 2 actie knoppen had, moest je te vaak naar het menu gaan om van items te wisselen. In deze remake kun je gelukkig al standaard rennen, maar heb je ook je zwaard en het schild altijd bij de hand. Buiten deze dingen kun je nog altijd 2 verschillende items kiezen. De gameplay zelf voelt heel soepel aan, gewoon dat wat je van een echte Zelda game mag verwachten.

Grafisch

Grafisch gezien is het natuurlijk in 26 jaar flink opgepoetst worden, maar weet het spel toch het klassieke gevoel vast te houden. 95% van wat ik me nog kan herinneren, ziet en klinkt nog altijd het zelfde, het enige verschil is, is dat het moderner is. Link vind ik misschien een beetje te veel op een Funko pop lijken, maar dat neem ik wel voor lief. Het spel oogt verder helemaal prima, mooi kleurrijk en duidelijk te onderscheiden van elkaar.

The Legend of Zelda: Link’s Awakening was altijd een Zelda op zich zelf, en deze charme weet het spel ook in deze remake neer te zetten. Het is een remake dat zowel oude fans als nieuwkomers doet verrassen. De goede balans tussen oud en nieuw zit hier ook goed in, ik kan daarom ook alleen maar zeggen, dit is nu een remake zoals ik het wil zien.

Een klassieker die het gevoel tussen oud en nieuw perfect weet neer te zetten.

Heb jij ook een The Legend of Zelda: Link's Awakening, Switch?

Heel leuk een link naar een langere review, maar misschien is het de mogelijk dat ie ook werkt ;)
Mijn Blog was gehakt en momenteel geen tijd om het te fixen, maar heb de volledige review hierboven geplaatst.