Tweakers zegt: 8,5

Apple iPhone 11 128GB Zwart

Apple iPhone 11 128GB Zwart Review

Menn0VNewbie 27 september 2019, laatste update op 5 oktober 2019, 600 views Product gekocht

Apple iPhone 11 128GB Zwart

Een alleskunner tegen een redelijke prijs. Vergeet niet dat iPhones een relatief hoge waarde behouden en dat de software ondersteuning lang is.

Pluspunten

• IPhone met hoogste value for money
  • Alleskunner
  • Werkt met iOS ;-)

Minpunten

• De lousy 5 watt lader
  • Het is geen Pro ;-)
  • Nog niet de extra vingerscanner in scherm

Ik heb de smartphone nu een aantal dagen in gebruik en had hiervoor een 6s Plus. Ter info, m'n vrouw heeft een 8 Plus. Vooral het scherm daarvan is buiten veel bruikbaarder en de camera was een hele vooruitgang.
De standaard 11 heb ik gekozen vanwege de hoge "value for money" t.o.z.v. de Pro's.

De form factors:
- schermgrootte vs. totale afmeting is wat mij betreft prima en vergelijkbaar met iPhone's anders dan de XS en de Pro's
- gewicht is acceptabel en +/-10 % zwaarder dan Samsung Note 10 en S10
- Nodge (uitkeping) is d'r wel maar heb er geen last van. Ook niet in de apps of foto's.
- Design niet echt vernieuwend, maar dat punt wordt misschien wel onterecht groter opgeblazen dan nodig. Een smartphone is niet meer veel dan een "rechthoek" met scherm. Bij gebruik van een hoesje is het al helemaal een non-issue.

De wauw factors:
- Het stereo "3D" geluid
- Top scherm, amoled is wel vetter, maar zonder is prima mee te leven
- Face ID is wel heel prettig en veiliger dan je vinger. Snap alleen niet waarom de swipe tussenstap nodig zou moeten zijn. Je moet je wel bewust zijn dat je hem niet los hebt liggen in de openbare ruimte (bijvoorbeeld terras).
- Antennes en modems (WiFi en 4G) zijn een heel stuk beter dan vroeger (veel sneller en beter Bereik)! Maximaal gebruik van m'n 100Mbit internet.
- Batterij gaat heel lang mee
- Camera met groothoek lens erbij en die hele vette night modus is absurd te noemen.
- Goede selfie camera
- Telefoonspeaker is een heel stuk beter. De beller is een stuk beter te verstaan dan bij m'n oude
- Telefoneren in luidspreker mode is ook fantastisch. Daarnaast ook zeer geschikt voor een conference call met meerdere personen
- Carplay is nog iets mooier geworden (maar is eigenlijk de iOS 13 software)

Moet je upgraden, nou zeker niet als je vorig jaar de XR hebt gekocht. De reden om een nieuwe telefoon aanschaffen is per persoon verschillend, maar als je nog goed werkend oud model hebt, denk pas dat het echt meerwaarde geeft vanaf de 6s of modellen ervoor. Tot slot, is 't ook niet echt een dames-zak model...

Heb jij ook een Apple iPhone 11 128GB Zwart?

Het is geen pro? Neen dan had u de 11Pro moeten nemen en daar zat ook de snel lader bij.
Face id is wel is waar trager dan touch id in screen, maar werkt naar mijn mening wel stukken beter, vooral als je natte handen hebt.
Dat punt van de Pro was met een knipoog bedoeld... M'n wat uitgebreidere review verklaard dat punt. Ik snap ook wel waarom die zwaardere lader d'r niet bij zit vanwege het prijsdingetje tussenbeide.
Sommige, zoals ik, kunnen ook de iPad Pro lader pakken mocht dat nodig zijn (USB-C naar USB-A adaptertje)