Need For Speed - Shift, PlayStation 3 Review

Myquandro 21 mei 2010, laatste update op 21 mei 2010, 530 views

Need For Speed - Shift, PlayStation 3

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • goed geluid en beeld

Minpunten

• geen goede verhaallijn
  • geen spel om opnieuw te spelen

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 1
over het algemeen vind ik dit een prima spel, hij is het waard om te kopen als je hem voor minder dan 40,- kan kopen, wat nu goed mogelijk is. ik ga hier uitleggen waarom.

Gameplay
de game heeft zeer weinig gameplay. het spel begint met dat je in een auto rond het circuit rijdt en de instructeur aangeeft hoe goed je bent in het spel. dan ga je steeds verder, elke keer naar een hoger groep met nieuwe races en snellere auto's. je krijgt af en toe als je races wint een uitnodiging voor een speciale race met snelere auto's dan je gewend bent. de game is in feite alleen maar races rijden en auto's tunen. hoewel je wel leuk online kunt racen.

Beeld
de beeldkwaliteit van het spel is zeer goed te noemen. de details zijn goed en er wordt goed gebruik gemaakt van de capaciteit van de PS3, hoewel het spel maximaal HD Ready ondersteunt. ook tijdens het racen is er veel aandacht voor details binnen en buiten de auto.

Geluid
het geluid in de game is zeer goed te noemen. alle dingen aan de auto die geluid maken kun je horen, zo hoor je de remmen, de banden, de wind, de versnellingsbak en geluid van andere racers. je hoort ook aan het geluid, als je surround sound hebt, waar de coureur zit. links of rechts achter. alk geluid is ook goed scherp en helder en het geluid is makelijk in te stellen zodat je bepaalde aspecten meer of minder hoort.

Besturing
ik vind de besturing bij dit spel prima maar niet super te noemen. ik begon bij dit spel met een controller en ben ver gekomen in het spel maar kon op een gegeven moment maar moeilijk verder komen. het was in snellere auto's en met meer tegenstanders moeilijk om precies te sturen en hoewel de remmen en gas met de R2 en L2 toetsen achter op de controller wel goed te controleren waren heb ik om de races leuker te maken en makkelijker te winnen een race stuur gekocht. bij dit race stuur is het allemaal super, het spel geeft een goed gevoel weer van de auto en je weet precies wanneer je onder en/of overstuur hebt, of de wielen spinnen tijdens het accelereren of dat ze blokkeren tijdens het remmen. dus met een racestuurtje is de besturing geweldig en met een controller valt dat wel mee.

Prestaties
de game het in vergelijking met andere games die tot HD ready ondersteunen een zeer goede grafische kwaliteit en ook het geluid is goed te noemen. de AI is zeer goed als je de game op moeilijk ze en je moet dan hard werken om eerste te worden en ook voor beginners is het spel te doen als je de game op makkelijk zet en extra dingen als ABS en Traction Control aan hebt staan. de game loopt ook snel genoeg. de prestaties zijn dus ook goed te noemen.

Replaywaarde
de replaywaarde van het spel vind ik laag. zoals ik eerder al had gezegd zit er geen goed verhaal in het spel en zijn alle races een beetje van het zelfde. het de eerste keer leuk om verder te komen snelle auto's te creeren en er mee te winnen, maar als je eenmaal de snellere auto's hebt gehad dan is het vaak wat saai om weer de eerste races te rijden. als je na de carriere nog meer wil racen dan is er altijd nog de online functie en snelle race. voral de online functie is dan nog zeer intressant. ik zou dus na de carriere nog wel verder racen, maar dan op internet. opnieuw beginnen met de carriere zou ik zelf niet doen.

Kwaliteit & Stabiliteit
de kwaliteit van de game is zeer goed te noemen. ik heb geen bugs kunnen ontdekken en ik heb sinds ik het spel heb, ongeveer 6 maanden, nog geen een keer een probleem gehad zoals vastlopen. wat kwaliteit betreft is de game zeker een topper.

ik heb de game destijds voor 60,- gekocht en vond het toen zeker geen miskoop, ik was echter ook niet zo enthousiast van de game dat ik dacht dat het een geweldige koop was. op dit moment is het spel echter een stuk goedkoper en vind ik dat je wel waar voor je geld krijgt.

al met al vind ik het dus een goed spel en zou ik het spel met de huidige prijs een 7,5 geven. het kopen waard dus.

• Logitech G27 Racing Wheel
  • Samsung LE32B560 Full HD TV

Heb jij ook een Need For Speed - Shift, PlayStation 3?

Reviews door de redactie

HELEMAAL MEE EENS :P
ik vind nog steeds de oudere need for speed games beter dan de nieuwe, hoewel shift wel weer een vooruitgang is op pro street want dat was echt 3x niks
Aan NFS Undercover is anders ook geen zak aan. Je bent vrij om rond te rijden, maar niet in races... Geen muziek tijdens niet-races... Beeldkwaliteit slecht.... Een lam ingewikkeld verhaallijn... Veel slechte punten. 8)7

[Reactie gewijzigd door iDaniel op 22 mei 2010 02:14]