Tweakers zegt: 8,5

Apple iPhone 11 128GB Zwart

Apple iPhone 11 128GB Zwart Review

blade08 25 september 2019, laatste update op 25 september 2019, 2.356 views Product gekocht

Apple iPhone 11 128GB Zwart

Van een iPhone 6 naar een 11, in 5 jaar is er vooruitgang, maar helaas ook achteruitgang. De tijd van invocatie zijn we ruimschoots voorbij. Zeker als ik alleen kijk naar het toestel en niet BV iOS 12 vs 13

Pluspunten

• Accu gaat lang mee
  • Snel, heel snel
  • Puike foro’s

Minpunten

• (Te) groot
  • (Te) zwaar
  • (Te) duur

Dus na 5 jaar een 6, blind een 11 besteld. Dat had ik misschien beter moeten plannen. Een 8 was misschien beter geweest, misschien doe ik dat ook nog wel...

Waarom? Zul je vragen? Nou ik gebruik mijn telefoon voor mail, muziek en zo af en toe een foto. De 6 is daar prima voor geschikt, alleen de camera laat redelijk te wensen over. De 11 kan het allemaal ook, en een betere camera.

Maar in gebruik is de 11 toch echt heeeeel groot, en zwaar en lomp. En Face ID? Ik vind het geen vooruitgang. Wat is er nou makkelijker dan iets vanst houden? Een vingerafdruk is gewoon superieur. Bij FaceID een toestel eerst naar je gezicht houden en dan nog een swipe met je vinger doen.

Dan is er de uitsparing boven in, sommige apps en sites snappen dat, maar bv de NOS en de foto app van Apple zelf snappen dat niet, dus je hebt een hap uit je beeld. Het levert ook niks op, eerst kon je het batterij % nog zien, nu moet je daar een veeg beweging voor doen. Om nog maar niet te spreken over die “home” balk die te pas en te onpas in beeld staat.

Het is niet alleen kommer en kwel, het toestel start apps echt razend snel, De hue app was op de 6 niet echt bruikbaar omdat ik 2 x naar de knop kon lopen in de tijd dat de app opstarten. Dat is nu geen probleem meer.

Ik had liever gezien dat Apple van de 7 of 8 een goede nieuwe versie van had gemaakt, met snellere hardware, want dat is eigenlijk het enige waar je op vooruit gaat als je van een 6 af komt.

Heb je een 6s, of hoger, dan zou ik zeker nog een jaartje wachten!

Heb jij ook een Apple iPhone 11 128GB Zwart?

Meer advertenties

Een herkenbare review. Kom uit een soortgelijke situatie (iPhone 6S) en ontving vanochtend de bestelde iPhone 11. Wat een bakbeest was mijn eerste indruk. De 11 is stukken dikker, groter en zwaarder als mijn lieve 6S. Pas nu zie ik de subtiliteit van de 6S.
Van werk heb ik een Samsung J5 en die vond ik altijd al te groot en te lomp. Stop hem in de binnenzak van een jasje en het hele model is eruit. De 11 overtreft de Samsung in gewicht en formaat.
Mijn initiële blijheid, eindelijk weer eens een nieuwe iPhone, is vervangen door twijfel. Wordt ik wel blij van en met deze baksteen?
Bij FaceID heb ik zo'n mijn vraagtekens betreft de veiligheid. Jat hem, richt hem even snel op mijn gezicht en je hebt toegang tot bijna al mijn apps.
Iemand die hem jat ga je rustig naar je mobiel zitten staren en vervolgens neemt hij hem mee? Misschien als hij je knock out slaat en dan je oogleden openhoudt misschien maar anders is dat natuurlijk echt een kul verhaal van jewelste.
Lekker naïef.
FaceID werkt tegenwoordig zelfs als je er terloops naar kijkt. De zijkant van je gezicht is voldoende om hem te ontgrendelen. Zoals HansG1 schrijft "het werkt meestal ongemerkt".
Als je op een terras zit, je telefoon ligt op tafel en iemand grijpt hem dan is richten op je gezicht voldoende om hem te ontgrendelen. Terwijl jij verbaasd kijkt wat er gebeurd is de dader al vertrokken met je ontgrendelde iPhone. Voor mij voelt dat als niet veilig.
En ja ik weet dat degene die hem jat hem dan wel ontgrendeld moet houden...
Ik durf ook bijna het huis niet meer uit sinds ik FaceID heb. Het internet staat vol van mensen die dezelfde hypothetische situatie hebben meegemaakt.
Zelf vind ik het ook te groot en betaal daarom de premium voor een 5.8 inch met kleine bezels. De 11 pro is velen malen kleiner dan de gewone 11. Ik ben allang blij dat er een keuze is voor klein toestel, kan je van bijna geen 1 merk zeggen
Ook ik heb inmiddels sinds 5 dagen deze telefoon. Ik kom van een X. Ja hij is groter dan een 8 maar een groter scherm wat beter leesbaar is werkt een stuk prettiger. Face ID vind ik wel een vooruitgang. Het werkt meestal ongemerkt. Qua kwaliteit scherm merk ik weinig verschil met get scherm van de X. De camera is wel een echte verbetering. De telelens van de X vond ik niet veel toevoegen. De groothoeklens van de 11 is wel een echte aanwinst. De nachtmodus vind ik verrassend goed. Daar kan een gewone camera niet tegenop. Is vooral het resultaat van de krachtige processor die deze Apple heeft.
Ik kom zelf van de Galaxy S7. Ik heb voor de iPhone 11 gekozen omdat ik een redelijk betaalbare (lees Max €600 voor Android, €800 voor iOS ) telefoon zocht met een goede camera, langdurige software ondersteuning en hardware die een tijdje mee kan. Mijn voorkeur ging uit naar een iOS apparaat vanwege privacy, beveiliging en support. Toen kwam ik dus al snel uit op de iPhone 11. Het formaat van de iPhone 8 had mijn voorkeur maar ik had het idee dat ik met de 8 teveel consessies zou doen op het gebied van camera. Ik moet echter zeggen dat ik niet zo onder de indruk ben van de camera van de iPhone 11. Night mode foto’s hebben vrij veel ruis, die zelfs goed te zien is op het scherm van je telefoon. Het is beter dan helemaal geen foto, maar het nodigt mij i.i.g. niet uit om kiekjes te schieten in het donker. In portrait mode weet de telefoon de randen niet zo goed te vinden en het blur effect is niet bepaald subtiel. Ultrawide is wel een goede toevoeging. Ik deel je conclusie, als je al een iPhone hebt die nog ondersteund wordt kan je beter nog even wachten. Het is dat de S7 geen updates meer krijgt, anders had ik ook gewacht. Het voelt al met al niet als een grote vooruitgang.
S10e had een goede keuze geweest denk ik.
Ik twijfelde inderdaad tussen de S10e en de iPhone 11. Bixby knop en Android waren de voornaamste redenen om voor de iPhone te kiezen.
Ik ben zelf vorig jaar van een iPhone 7 naar een XS gegaan en ik zou geen grotere meer willen. Vóór de iPhone 7 had ik een 6 Plus en die vond ik eigenlijk te groot, maar ik heb hem jaren gebruikt. In gebruik vond ik hem niet te groot, maar hij ging een stuk lastiger in mijn broekzak.
Te duur vind ik altijd zo'n slecht argument. Je weet wat hij kost voor je hem gaat halen, je hebt hem alsnog gekocht dus was ie niet te duur.
Met deze cirkelredenatie kan je alles goed praten.

Dat je iets duur vindt maar alsnog koopt wegens bepaalde redenen , betekent niet dat het waardeoordeel van de prijs ineens irrelevant is.
Dat staat er dan ook niet, goed lezen is een kunst ( ;-))