Xiaomi Mi Box S 8GB

€ 58,92
Specificaties WiFi • 8GB - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi Box S 8GB Review

BramdB 21 september 2019, 2.040 views Product gekregen

Xiaomi Mi Box S 8GB

Mooi compact spelertjes

Pluspunten

• Mooi compact en degelijk
  • 4k
  • ingebouwde chromcast ultra

Minpunten

• maar 1 USB aansluit van het al oudere USB 2
  • Geen Netwerkpoort
  • Maar 8Gb ( als is dit voor meeste mensen toch genoeg)
  • Geen SD slot

Geluidskwaliteit Score: 4
Deze speler gekregen van mijn zoon. Helemaal blij mee. De speler vervangt bij mij een Chromecast (v2) en een andere android mediaspeler.
Installatie viel me erg mee, dit kan via koppelen aan de telefoon en dan gaat het daarna zo goed als van zelf.
Had in het begin wel probleem met de Chromecast, deze deed het, eerst wel, na een update niet meer. Heb toen alle updates verwijderd en toen deed hij het wel. Daarna een andere update gehad en nu werkt het helemaal prima. Ik vond de afstandsbediening eerst wel erg beperkt, maar met de ingebouwde google assistant vind ik hem toch helemaal top. Drukt het microfoontje aan en spreekt gewoon wat je wil. Dit werkt veel beter dan verwacht. (Bang dat ik afgeluisterd wordt ben ik niet want na gebruik gaat bij mij al het stroom er af ☺ )
De bij geleverde stroomadapter heeft een wat kort kabeltje. Persoonlijk vind ik dat wel fijn, komt bij mij precies goed uit waar door het netjes staat. Maar kan me voorstellen dat er mensen waar dit toch echt te kort is.
Jammer is dat de speler maar 1 USB aansluiting heeft. Ook is deze nog van het wat oudere USB 2.0 en niet 3 of 3.1. De speler heeft ook geen ethernet poort. Er is echter wel een USB adapter die van USB naar 3x USB gaat en 1 RJ45 netwerk poort. Een aanrader als je Wifi verbinding niet optimaal is of je extra USB poorten nodig hebt. Wel zit je met een extra kabeltje met kastje. Iets wat ik toch wel weer een beetje slordig en jammer vind.
Het spelertje heeft ook maar 8Gb intern geheugen. Is ook niet helemaal meer van deze tijd. Er is ook geen mogelijkheid dit uit te breiden. Het apparaat mist een SD slot.
Voor mij, en voor de meeste mensen denk ik, is 8Gb echter voldoende omdat je maar een paar apps hoeft te installeren.
Spelertje is niet perfect maar ik ben er heel blij mee.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Box S 8GB?

Vraag & Aanbod