Swiftech MCW6002-64 (CPU, Socket 754/939/940) Review

aramdin 7 juni 2006, 441 views

Swiftech MCW6002-64 (CPU, Socket 754/939/940)

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Volledig koper
  • Koelvermogen
  • Installatiegemak

Minpunten

• Geen noemenswaardige

Koelvermogen Score: 5
[edit]
07-06-2006 Inmiddels uit gebruik

Als vervanging voor mn Asetek Antartica heb ik deze 2de hands (was nieuw in verpakking) aangeschaft.
Het blokje is totaal vervaardigd uit koper, dus geen kans op gebroken plexi tops en wat nog meer.

Het blokje wordt geleverd met:
-Spring loaded screws
-Retention plate voor Socket 939
-Tube koelpasta

Mn opstelling bestond uit:
-Asetek Antartica
-Black Ice Pro
-Hydor L35 pomp

Koelvermogen
Hij koelt beter dan mn Antartica, maar dat kan schelen per opstelling. De Antartica is gebaseerd op de D-Tek Whitewater, die ontworpen was voor de heatspreader-loze socket A cpu's. De core zit in het midden, daar komt het water het bloikje binnen, om zo turbulentie te veroorzaken (positief voor de warmteoverdracht).

De Swiftech is wat meer gericht op cpu's met een heatspreader, ondanks dat de inlaat in het midden van het blokje zit.

Op dit moment zit ik met een X2 3800+ (Toledo core) @ 2400mHz, 1.3275v. Met 2x prime op 12uur haal ik max 34graden met dichte kast.

Installatiegemak
De versie die ik heb is voor socket 939 cpu's. De mounting maakt gebruik van de 2 gaten om de socket, makkelijker kan niet. Vastschroeven is zo gedaan & koste me weinig moeite.

Compatibiliteit
Blokje past op elk Socket 939 moederbord, sinds hij kleiner is dan een boxed cooler & gebruik maakt van de standaard gaten rondom de socket.

Ik heb hem voor een mooi prijsje weten te kopen, nieuwprijs valt ook nog mee. Kwaliteit betaal je altijd wat meer voor :)

Swiftech Link

Heb jij ook een Swiftech MCW6002-64 (CPU, Socket 754/939/940)?