Specificaties Wheel voor de PC, PlayStation 2, PlayStation 3 - Bekijk alle specificaties

Logitech G27 Racing Wheel Aluminium, Grijs, Rood, Zwart Review

Myquandro 20 mei 2010, laatste update op 20 mei 2010, 4.346 views

Logitech G27 Racing Wheel Aluminium, Grijs, Rood, Zwart

Pluspunten

• zeer stevig
  • ligt lekker in de hand
  • zit goed vast
  • geeft een goede feel van de auto(ligt ook aan het spel)

Minpunten

• is wat prijzig

ik heb de g27 nu ongeveer een maand ingebruik en ben zeer tevreden. het is een behoorlijk prijzig racestuur, maar je krijg wel waar voor je geld naar mijn mening. alles werkt goed en het is makkelijk te instaleren. onder de pedalen zit een klepje met een soort pinnen die, als je de pedalen op tapijt hebt staan, zorgen voor grip. dit is belangrijk omdat vooral het rem pedaal zwaar gaat en als je dit klepje niet uittrekt de pedalen gaan glijden en je geen grip meer hebt.
de schakel flipers werken uitstekend, ze voelen stevig en lekker aan en je hebt niet het idee dat er iets aan mis kan gaan.
de schakelpook is ook goed te noemen en geeft een goed gevoel door, je voelt in welke versnelling je zit. ook als je midden in een race door de spanning veel kracht zet om snel van versnelling te wisselen is dat geen probleem en komt het niet in me op dat het ook stuk zou kunnen. de achteruit werkt ook goed al is het soms nog even zoeken, ook al heb ik het dan over een halve seconde, in een race telt elke 1000ste van een seconde.
het stuur zelf ligt lekker in de hand en heeft een goede grip. ik speel zelf vooral need for speed shift en ik ben de grip op het stuur nog geen één keer kwijt geraakt. het stuur is ook lekker groot en daardoor kan je hem makkelijker wat langer door draaien zonder dat het oncomfortabel wordt of dat je moet overpakken. doordat het stuur bekleed is met leer heb ik helemaal geen last meer van wat zweet op mijn handen wat ik bij de plastic soorten nog wel eens had. ook de knopjes op het stuur doen het goed en de afwerking is geweldig. het stuur is net als de schakelpook makkelijk vast te maken met plugjes die je na het vast draaien in kan drukken zodat ze mooi zijn weggewerkt. het stuur zit na goed vast draaien ook echt stevig vast en is dan niet gemakkelijk los te trekken.
ik heb zelf de functie van 900graden draaien nog niet kunnnen gebruiken.

het voelt allemaal goed en solide aan en is binnen elkele minuten na uitpakken klaar om te racen.
dit product is naar mijn mening een goede koop voor iedere persoon die wel eens racet en daar ook een stuurtje bij wil.

Heb jij ook een Logitech G27 Racing Wheel Aluminium, Grijs, Rood, Zwart?

Ik heb inmiddels al begrepen van kenners dat de G27 geen flippers heeft voor gas geven en remmen.
Met de bijgeleverde software zou je waarschijnlijk wel wat knoppen anders kunnen instellen voor dit soort dingen, dat kan ook bij z'n voorganger de G25 al (al gebruik ik dat niet)
Ik heb ooit een thrustmaster f1 force gehad met ffb en die had ook extra traploze flippers voor gas en rem, misschien moet je daar eens naar kijken. Zijn regelmatig op marktplaats ed te vinden. Geen top spul maar doet zijn werk. :+ http://www.tomshardware.c...sticks-wheels,559-14.html
Schitterend stuurtje om GT5 mee te spelen, speciaal hiervoor gekocht, na 1200 km racen nog geen blaren op mijn handen :)
Aardige review, bedankt daarvoor.

Ik heb nog een zeer specifieke vraag waar ik via google geen antwoord op heb kunnen vinden. Ik heb nu een simpel stuurtje dat naast schakel paddles ook gas en rem paddles heeft. Ik vind het wel handig zonder pedalen te racen. Ik kan met de paddles aan het stuur dan gewoon gas geven en remmen. Mijn vraag is of de G27 ook paddles op het stuur heeft om gas te geven en te remmen.