512MB PC3200 DDR (M-Tec/Twinmos) Review

Philip_Janssen 1 maart 2006, 636 views

512MB PC3200 DDR (M-Tec/Twinmos)

Pluspunten

• Stabiliteit

Minpunten

• Vrijwel niet OC-baar

Stabiliteit Score: 4
Dit geheugen doet wat het moet doen: werken.

Gezien de redelijk lage prijs van dit geheugen, kun je geen wonderen verwachten met betrekking tot overclocken, strakke timings en hoge performance. Wel kun je gewoon een goed stabiel reepje geheugen verwachten wat je niet snel in de steek laat. Momenteel heb ik twee reepjes geheugen zonder problemen draaien op een Asus A8N VM CSM. De snelheid is acceptabel en vastlopers heb ik niet tot nauwelijks op dit systeem.

OC-en gaat met mijn huidige configuratie niet tot nauwelijks. Een 20 Mhz FSB verhoging is een beetje het maximum wat ik eruit krijg. Ik weet niet zeker of dit aan het geheugen licht, maar als je serieus wilt oc-en, neem dan geheugen dat zich daar ook voor leent.

Gezien de features en de stabiliteit is de prijs prima in orde. Gezien de prijs is de stabiliteit prima en kun je natuurlijk weinig extra's verwachten.
Kortom: voor de gewone (niet OC-ende) gebruiker is dit geheugen prima.

Heb jij ook een 512MB PC3200 DDR (M-Tec/Twinmos)?

Wat koste deze reepjes dan ?
En welk merk is het ?
:P
De 512MB PC3200 DDR (M-Tec/Twinmos) is verkrijgbaar in de Pricewatch voor prijzen tussen 38,95 en 41,80 euro.

Staat bovenin :D
voor 9 euro meer heb ik kingston geheugen,2x256mb type KVR400X64C3A, CL3. Ook op hetzelfde bord. Het draait als een trein en kan nog flink opgerekt worden door de timings wat strakker te trekken.