Sennheiser HD 4.50 BTNC (Zilver, Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 4.50 BTNC (Zilver, Zwart) Review

LinuxMan 11 september 2019, 92 views Product gekocht

Sennheiser HD 4.50 BTNC (Zilver, Zwart)

Draadloze noise cancellation koptelefoon met uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. De noise cancellation is niet zo goed als de duurste modellen, maar weet toch echt veel omgevingsgeluid weg te dempen. Het enige wat Sennheiser zou mogen verbeteren is het draagcomfort, na lange tijd zit de koptelefoon wat strak op je hoofd.

Pluspunten

• compact mee te nemen
  • goede evenwichtige geluidskwaliteit
  • redelijke noise cancellation voor toch een lage prijs
  • lange batterijduur

Minpunten

• draagcomfort bij lang dragen

De muziekkwaliteit is goed, het is redelijk gebalanceerd geluid, en komt bij vrijwel alle muzieksoorten goed tot zijn recht.

Ik heb de noise cancellation vergeleken met de Sony WH-1000XM3 en de Bose Quietcomfort 35 II. Deze dure modellen krijgen echt alle omgevingsgeluid weg (drukke muziek in de winkel). De HD4.50BTNC weet het omgevingsgeluid goed te dempen, maar het is niet volledig weg. Bij uiteindelijk gebruik in de auto of in de trein is het voor mij goed genoeg, het omgevingsgeluid stoort niet, en je kunt op een laag volume muziek luisteren in een rumoerige ruimte.

Het draagcomfort vind ik het grootste minpunt. Door de hoeveelheid features en het draadloze karakter (en dus accu) is de koptelefoon wat zwaarder (dan bijvoorbeeld de bedrade sennheiser die ik thuis gebruik), en dat voel je wel als je hem een paar uur draagt.

Het opvouwsysteem is handig, en ziet er stevig uit. De koptelefoon kan klein opgevouwen worden, in een handig hoesje.

Heb jij ook een Sennheiser HD 4.50 BTNC (Zilver, Zwart)?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Moederborden