JBL Free (Zwart)

Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Free (Zwart) Review

LauweJoster 10 september 2019, laatste update op 11 september 2019, 76 views Product gekocht

JBL Free (Zwart)

Op zich een redelijk paar oortjes, al weet ik niet of ik er zelf de volle €115 voor zou betalen. Ze zijn erg makkelijk te gebruiken en de batterij gaat lang mee, wel wil het voorkomen dat hij veel gaat haperen en ruisen eens in de ongeveer 2 uur.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Batterijduur
  • Case is mooi en oortjes klikken fijn op hun plaats door de magneet
  • Bellen is erg gemakkelijk
  • Lekker licht
  • Zitten goed vast bij bewegen

Minpunten

• Ruis
  • Rare storing zo nu en dan waarna je ze opnieuw moet koppelen
  • Vorm zit niet lekker in ieder oor
  • Beetje latency, zowel voor video's kijken als bellen
  • Ik hoor mijzelf goed bij bewegen of eten

Dit paar oortjes heb ik persoonlijk voor rond de €40 aangeschaft met behulp van een cadeaubon en een kortingen. Alhoewel het natuurlijk tegen deze prijs wel aantrekkelijk is, denk ik niet dat ik de volle mep zou betalen.

In gebruik zijn ze erg prettig. De eerste keer paren met een telefoon is prima, maar hierna wordt het helemaal makkelijk. De oortjes gaan automatisch aan en uit wanneer ze in en uit de case worden gehaald, en dit gaat redelijk naadloos.

Tijdens het luisteren klinkt het geluid prima, lage tonen zijn niet geweldig maar hoog zit goed.Helaas zit je doordat het bluetooth oordoppen zijn toch met wel wat ruis. Niet overdreven veel maar toch genoeg om zo nu en dan op te vallen.

Bellen via de oordoppen gaat erg gemakkelijk. Het opnemen van gesprekken gaat met de knop op de rechter unit en van daar kan je doen wat je wilt zonder problemen. Het enige nadeel(tje) is een kleine vertraging waardoor een gesprek soms iets verwarrend kan worden.

Op een normale werkdag heb ik meerdere malen last van plots een storing. Wanneer het weer zo ver is hapert het geluid en neemt de ruis toe. Dit houdt niet op wanneer ik pauzeer/speel. De enige manier om het te verhelpen is om de oortjes terug in de case te doen en weer te pakken. Simpel genoeg, maar toch een hinder.

Ik zou de JBL Free aanraden voor mensen die veel bellen. Muziek luisteren tijdens sporten kan, ze zijn spatwaterbestendig en ze zitten (bij mij) erg stevig in de oren. Het enige probleem hiermee is dat ik erg veel mijzelf hoor. Zo hoor ik bijvoorbeeld veel geluid als ik loop en helemaal als ik eet, vergelijkbaar met wanneer je oren verstopt zitten. Dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn bij iedereen, maar gewaarschuwd mens telt voor twee. Video/games zijn net niet prettig door de latency.

Al met al prima, maar niet geweldig.

Heb jij ook een JBL Free (Zwart)?