Gigabyte X570 Aorus PRO

Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD X570 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte X570 Aorus PRO Review

Anamorph 10 september 2019, 34 views Product gekocht

Gigabyte X570 Aorus PRO

Ooit had ik ook een AMD build. Toen een AMD Athlon, nu een Ryzen 3700x. Door goeie ervaringen toen, nu ook weer gekozen voor een Gigabyte. Het MOBO ziet er mooi uit. Strak vormgegeven en degelijk gebouwd. Past ook mooi bij de Gigabyte videokaart qua design.

Pluspunten

• 2 x M.2 met heatsink
  • Design
  • VRM prima
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Prijs voor X570 MOBO (algemeen)
  • Chipset fan is wat luider dan verwacht
  • Raar dat de doos niet verzegeld is

Layout Score: 5
Zoals gezegd een degelijk en mooi uitgevoerd MOBO. Duidelijk een wat luxere uitvoering en voorzien van de laatste nieuwe technieken (PCIe 4.0, M.2 2280, USB3.1 ver2, etc.) Alles wat je van een x570 chipset mag verwachten.

Ik heb voor deze uitvoering gekozen omdat de prijs nog redelijk was t.o.v. wat je er voor krijgt. De Master werd me net te duur en de Elite vond ik iets te mager.
Ben blij met de twee M.2 heatsinks (1 van de redenen waarom ik de Asus x570 Pro had laten afvallen) en de manier waarop de powersupply is uitgevoerd (de andere reden waarom het de Asus niet werd).

Verder zal het MOBO zich moeten gaan bewijzen in de komende tijd. Hoop dat de firmware nog een beetje wordt aangescherpt.

Wat ik overigens raar vond is dat de doos op geen enkele wijze verzegeld was. Alleen de beschermende zak had een plakbandje.

Heb jij ook een Gigabyte X570 Aorus PRO?