Specificaties 7.1-set - Bekijk alle specificaties

Creative Inspire T7700 (7.1) Review

Paralis 28 februari 2006, 1.125 views

Creative Inspire T7700 (7.1)

Pluspunten

• geluid
  • vormgeving
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• snoer...heeeel veeel snoer
  • Last met buren door geluidsoverlast

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Waarom dit product?

Nadat ik battlefield 2 had aangeschaft wilde ik weleens even goed gebruik gaan maken van mijn geluidskaart (sound blaster audigy 2 zs)

Na een maand van headset gebruiken vond ik het tijd worden om mijn geluid is even te laten vlammen en optimaal van gamen te gaan genieten dmv een goed setje speakers.

Na rond gezocht te hebben op internet op mooie sets viel mijn oog op de creative site op de: Creative inspire t7700

Deze heb ik gelijk besteld en 2 dagen later was hij aangekomen thuis. De doos opengetrokken en ik zag daar een mooi setje speakers. Mooi zwart met iets transparantie zodat je de speakers nog door het omhulsel heen zag. Alles zwart (en dit past weer prima bij mijn zwarte systeem) Ik als een gek naar boven rennen en...

Aansluiten

Mijn vriendin was zo aardig om me te helpen de snoeren brij uitelkaar te halen en alles aan te sluiten. Goeie posities op onze zolder uit gezocht om het geluid optimaal te ervaren.
Nu stonden er op de stekkertjes al stikkertjes met wat wat was (sl = side left en sr = side right fl fr etc.) voor mij was het duidelijk omdat ik vaker surround sets aangesloten heb. Ook was de handleiding die je erbij kreeg erg gemakkelijk. Er stond precies welk stekkertje waar in moest, dus hier kan je eigenlijk weinig fout doen.

Probleem?

Achter op de woofer zit een knopje die je in verschillende standen kan zetten (5.1 7.1 en in stero) Zet deze wel goed, probeer het in ieder geval uit, anders kom je op mijn punt uit.

Ik had alles aangesloten en ging met de THX console de 7.1 boxen testen. Het leek of rechtvoor uit links achter kwam en de woofer het niet deed. Ik kan me voorstellen dat anderen hier ook even achter hun oor hebben gekrabt. Maar het is goed op te lossen door even wat kleine testjes te doen (die je zowiezo wel doet als je iets nieuws hebt)

Plezier

De hele avond geluid goed aan gezet. Ik moet zeggen, WOW! wat een heerlijk geluid, met muziek, met gamen, en helemaal met bf2 die eax ondersteund. De bass doet zijn werk goed, en de boxen klinken zoals je soms weleens hebt, niet naar blik. Warme volle geluiden komen op je af, en voor mij was het persoonlijke een heerlijke game ervaring. Mijn vriendin ging toen ik eenmaal bezig was maar naar beneden toe ivm het geluid :D
Je wil het altijd voluit zetten ( al is dit wel erg hard en ik denk niet dat iemand zo fijn spelen kan )

Hou je net als ik van optimaal geluid tijdens het spelen van spellen.
Dan is dit een absolute aanrader! In combo met een goeie geluidskaart (audigy 2 ZS) en een goeie videokaart is je game experience weer een stapje hoger.

Heb jij ook een Creative Inspire T7700 (7.1)?