Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer DeathAdder (1800dpi - PC) Review

camoss 19 mei 2010, 720 views

Razer DeathAdder (1800dpi - PC)

Pluspunten

• Groot
  • Heeft een fijne greep
  • Makkelijk instelbaar
  • Kan tegen een stootje
  • Blijft goed werken na lang gebruik

Minpunten

• Misschien te groot als je kleine handen hebt

Ten tijde van deze review gebruik ik de Razer Deathadder al bijna 2 jaar. Ik zag dat er de laatste tijd weinig reviews zijn bijgekomen en post daarom een nieuwe. Ik weet zelf ook hoe fijn reviews zijn bij het maken van een geschikte keuze voor een muis. Zelf ben ik lang bezig geweest met het zoeken naar de ideale muis. Ik heb zelf namelijk grote handen en vrij lange vingers. Helaas kon ik de Razer Deathadder van te voren niet testen en heb ik hem op basis van goede reviews en met de hoop op een grote muis besteld. Na flink gebruik heb ik het gevoel dat ik nu een goede betrouwbare review kan schrijven over deze muis.

Ergonomie

De Deathadder is een grote muis en dat is niet zacht uitgedrukt. Hij ligt lekker in de hand en heeft naast de standaard linker- en rechtermuisknop plus scrollwheel aan de rechterkant twee extra knoppen. Als je echt graag veel met je muis wil bedienen dan kun je deze muis laten zitten. De twee extra knoppen voldoen echter wel uitstekend voor normaal gebruik. Het scrollwheel is in het begin stug maar dat werk je er al snel uit. Na verloop van tijd word deze een stuk vlotter. Bovendien is het gemaakt van stevig materiaal met extra ribbeltjes aan de bovenkant voor meer grip. De muisknoppen zelf zijn stevig en blijven ook na lang gebruik goed terugveren. De muis heeft onderop nog een extra knop om profielen te verstellen. Later komt hier meer over. Verder is de muis niet licht, maar er had nog wel wat extra gewicht in gemogen

Precisie

De muis heeft een DPI dat oploopt tot 1800. Of je dit te weinig vind is je persoonlijke keuze. Voor mij voldoet het echter perfect. De sensor werk perfect en heeft nog nooit vreemd gedaan. Als je de muis stilhoud dan blijft de cursor ook stil. Dat is toch iets wat je eigenlijk wel wil van je muis.

Functionaliteit

Zoals eerder gezegd heeft de muis enkel twee knoppen aan de zijkant en een DPI knop aan de onderkant. Zelf gebruik ik de twee knoppen aan de zijkant als push-to-talk knop of met Call of Duty zet ik het mes op een van deze knoppen. De muiskabel is lang genoeg om achter een bureau door te laten lopen. Verder heeft deze muis nog een leuke eigenschap en dat is het pulserende blauwe Razer logo achterop de muis en het blauwe scrollwheel. Het licht is echter ook uit te zetten. Bovendien zie je het logo niet als je de muis vast hebt, daardoor heb je er vaak weinig last van.

Vormgeving

De muis vrij groot en geschikt voor palm grip. Bij echt grote handen is het mogelijk om de muis in finger grip of claw grip te gebruiken. De muis is ook puur en alleen voor rechtshandigen en dat vind je terug in het design. je kunt overal bij zonder met je hand in moeilijke posities te gaan zitten.

Bouwkwaliteit

De muis bestaat voornamelijk uit hard plastic. Het materiaal voelt ook niet breekbaar aan. Bij mij heeft de muis meerdere malen ik een krat gelegen met andere hardware om ergens naar toe te gaan en kwam er ook altijd ongeschonden uit. Daarnaast bestaan de muisvoetjes uit drie gladde pads. In combinatie met een goede muismat blijven deze goed glijden. Ik kan niet vertellen hoe ze zich op normaal oppervlak houden.

Drivers en support

Bij de muis word een CD-ROM met drivers aangeleverd. Via een programma dat je installeert kun je een aantal instellingen aan je muis veranderen. Er zijn vijf instelbare profielen waartussen je kunt wisselen met de knop op de onderkant. Je kunt onder andere DPI, Hz, cursorsnelheid en verlichting instellen.

De Razer Deathadder is een solide muis die lang meegaat. Je kunt er gemakkelijk uren mee spelen zonder last te krijgen van je handen. Bovendien kan de muis tegen een stootje. Als je grote handen hebt is deze muis een zege. Met kleine handen zou ik een ander model overwegen.

P.S. Dit is mijn eerste review, graag ontvang ik opbouwende kritiek.

Heb jij ook een Razer DeathAdder (1800dpi - PC)?

- Foto's doen het altijd goed, het is geen vereiste maar.....

- Heb vergelijkend materiaal, persoonlijk vind ik dit een vereiste voor een goede review, ikzelf heb veel ervaring met veel verschillende Razer muizen en ik heb de deathadder altijd een goede muis gevonden maar vond hem altijd wat plastic, hol en breekbaar aanvoelen.
Heb je zelf al wel verschillende geprobeert? je bent erg lovend over de bouwkwaliteit terwijl ik dat een minpunt(Je) vind, het is uiteraard persoonlijk maar schrijf nooit een review als je nog nooit vergelijkend materiaal heb gehad.
Probeer eens de Lachesis bijvoorbeeld.

Verder een prima review, succses
Helaas heb ik niet de beschikking voor veel vergelijkend materiaal. Ik heb voorheen altijd een laptopmuis en een draadloze medion muis gehad. Daarnaast gebruikte ik op een ander pc altijd een logitech die een egronomie had vergelijkbaar met de Deathadder.

Verder ben ik blij met de positieve reactie en zal dat meenemen in mijn volgende reviews. :)