Aten US-221 USB Switch (2x USB 2.0) Review

florijn4 16 mei 2010, laatste update op 16 mei 2010, 782 views

Aten US-221 USB Switch (2x USB 2.0)

Pluspunten

• Overzichtelijk gebruik met weergave van de aangesloten stations door middel van leds
  • Bediening zowel hardware- als softwarematig.
  • Geen aparte voeding nodig.
  • Handzaam en compact.
  • Makkelijk aan te sluiten.
  • Voor meerdere doeleinden te gebruiken
  • Installeert automatisch onder windows XP

Minpunten

• Weer een kastje erbij met extra kabels

Features Score: 4
USB switch voor het delen van 1 usb apparaat met 2 PC's.
Echter dit handige apparaat kan natuurlijk ook anders gebruikt worden. Zo heb ik een draadloze printerserver aan mijn printer hangen, alleen het scannen werkt niet op deze printerserver. Als oplossing deze switch ertussen gezet. Printer (all in one) op de scwitch, 1 usb naar mijn pc als vaste verbinding voor de scanner (en printer) en 1 usb naar de printerserver voor de overige PC's.
Er zitten 2 groene ledjes op voor elke pc aansluiting 1. De brandende groene led geeft aan welke pc er aangesloten is. Hardware matig zit er een knopje op de switch waarmee je tussen de PC's kunt schakelen. Dit kan ook softwarematig via de dan aangesloten PC middels een toetsenbord combinatie. Wanneer je de PC aanzet hoor je een piepje van de switch dat ie werkt. De switch heeft geen eigen voding maar wordt gevoed vanaf de USB poort.
De oranje led geeft aan of de randapparatuur aanstaat.
Mocht ie uberhaupt helemaal vastlopen dan zit er ook nog een reset knop op, maar dat is mij nog niet gebeurd.

Heb jij ook een Aten US-221 USB Switch (2x USB 2.0)?

Beste Florijn4,

2 kleine vraagjes over deze aten switch

Hoe kun je software matig dit schakelen? als dit via software is heb je misschien een screenshot?
En kun je ook terug schakelen terwijl het usb apparaat niet op dat moment op jou device zit.

Graag hoor ik hoe dit mogelijk is, ik zou dit namelijk in weer een heel andere soort situatie willen gebruiken.

Met vriendelijke groeten

Arjan Bokhorst