Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty) Review

trm0001 22 februari 2006, 774 views

Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• typt in het begin lekker
  • Fraaie vormgeving
  • Compact en vlak
  • aanschafprijs is relatief laag.

Minpunten

• Veel mislukte aanslagen op termijn
  • Verf laat snel los
  • Toetsen die 3 van de 4 keer niet werken
  • Spatie werkt nog maar voor 50% aan de rechterkant, links helemaal niet meer.
  • 22 euro is te veel voor een TB dat het begeeft binnen 1 jaar.

De prijs van het toetsenbord zou heel gunstig geweest (22 euro) zijn ware het niet dat er zo snel zo veel slijtage plaatsvind dat hij eigenlijk binnen 1 jaar de prullenbak in kan. Via garantie krijg je dan wel weer een nieuwe met dezelfde zwakke plekken.

Normaal gesproken blijft een toetsenbord redelijk stabiel gedurende een aantal jaren gebruik. Bij de logitech ultraXflat geeft de spatie er al naar een paar maanden de brui aan. Je kan dan alleen nog maar aan de rechterkant aanslaan. De witte verf laat na ongeveer een maand of 8 los bij toetsen die veel gebruikt worden. Ook zullen na deze periode nogal wat aanslagen mislukken vanwege het niet meer 100 procent functioneren van diverse veelgebruikte toetsen.

De eerste maanden typt het bord erg prettig, dat moet gezegt zijn. Dat weegt echter niet op tegen de ellende die je later krijgt.

Heb jij ook een Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty)?

Ik snap niet echt hoe jij omgaat met je toetsenbord, die van mij ziet er nog picobello uit & gebruik em al zeker langer dan een jaar...
Beter laat dan nooit zeg ik maar :P

Ik kan over dit probleem meepraten. Had deze is voor m'n vriendin besteld. Nou.. die vond de toetsen snel stroef worden en ze begonnen zelfs te kraken/piepen. Binnen mum van tijd heb ik de plank (want meer was/deed het niet) bij het vuil gezet (dus niet eens de moeite genomen om hem om te ruilen)

Toen de UltraX Premium gekocht. Deze tikt lekker soepel weg en heb er al een aantal van versleten (dit in positieve zin). De lak/opdruk kan na verloop van tijd idd vervagen of in z'n geheel verdwijnen. Hoe dit bij andere merken zit weet ik niet, werk vooralsnog enkel met Logitech toetsenborden.

[Reactie gewijzigd door born4trance op 16 oktober 2011 02:51]