Asus A7N8X Deluxe, nForce2 ST (Sound, 2xLan, 1394, Sata) Review

X-G 19 april 2005, 597 views

Asus A7N8X Deluxe, nForce2 ST (Sound, 2xLan, 1394, Sata)

Pluspunten

• Genoeg aansluitingen
  • Stabiel
  • Super 3Com netwerk controller die makkelijk 11 MB/s pompt

Minpunten

• Niet ver overklokbaar
  • Slikt mijn nieuwe DDR400 geheugen niet helemaal.

Layout Score: 4
Dit moederbord heb ik inmiddels bijna 2 jaar in gebruik. In het begin had ik wat problemen ermee, maar het scheen ipv aan het moederbord aan de voeding te liggen (die was doorgebrand :X ). Voor de rest draait mijn systeem al 2 jaar zonder problemen. Laatste tijd wel jammer genoeg wat probleempjes met mijn nieuwe DDR400 geheugen, maar ik ga binnenkort toch over naar een 3500+ systeem.

Verder moet ik zeggen dat ik kwa layout en alles super tevreden ben, ik heb bijna alle kabels fatsoendelijk kunnen wegwerken en dat vind ik zeer zeker een pluspunt. Ook de gebruikte 3Com netwerk controller is super. Met deze controller haal ik makkelijk tegen de 11 MB/s. Ook is het mobo perfect geschikt als fileserver, daar hij geen kik vertoond bij 550 GB aan storage. Enige nadeel is dat op een of andere manier de 1000Mbit kaart niet hoger komt dan 30 MB/s over de PCI bus. Voor de rest een super mobo als je het mij vraagt.

Heb jij ook een Asus A7N8X Deluxe, nForce2 ST (Sound, 2xLan, 1394, Sata)?