Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty) Review

Tha_Butcha 22 februari 2006, 1.127 views

Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• design
  • lichte aanslag

Minpunten

• snel vatbaar voor troep (kruimels)
  • niet alle toetsen werken onder Mac OS X

Dit bordje (USB-versie) heb ik een tijdje terug gekocht, als uitbereiding op mijn laptop (Apple Powerbook), zodat ik het i.c.m. een muis en beeldscherm als desktop kan gebruiken.

Zeer fijn is de lichte aanslag, het zijn gewoon notebooktoetsen, ik vlieg echt over de toetsen heen. Dit was ook gelijk de belangrijkste reden om hem te kopen: ik wil OF een loodzware oude AT, of een vederlichte notebook.
Hij heeft the best of both worlds: de lichte aanslag uit de notebook wereld en de old school toetsenbord layout.
De enige nadeel van het plankje is, doordat ie zo dun is, vrij laag is, zelfs op pootjes (die soms wel es zomaar "inklappen"). Verder is het vrij makkelijk om broodkruimels e.d. tussen de toetsen te krijgen.

Onder mijn windows en linux bakken werkt ie prima, echter onder Mac OS X (10.4.5) werken de multimedia toetsen niet. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik ook niet echt op zoek ben geweest naar drivers e.d. gewoon er in geplugd en gaan met die banaan (ook onder windows en linux), maar ik gebruik die dingen ook nauwelijks. Ik heb hem ook nog geprobeerd op mijn XBOX (xbmc), maar daar werkt ie helaas niet op. Over de duur kan ik nog niet zoveel zeggen, heb hem pas een maandje of 3, en ik gebruik hem alleen voor tikken, niet om te gamen.

Conclusie: Wil je een keyboard met lichte aanslag, en toch een old school keyboard layout, meteen halen!!! Voor de prijs (30 euro) hoef je het echt niet te laten.

Heb jij ook een Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty)?

Vandaag is de Logitech UltraX in trek zie ik wel... O+
goedzo mensen! hoe meer meningen, hoe beter de kwaliteit van het gemiddelde
Ziet ernaar uit dat ik het hek van de dam heb gehaald hahah :)
wie gaat dan uitgebreid zitten kanen boven zn toetsenbord?

ik heb dit toetsenbord ook gehad, ik heb hem vervangen voor een revoltec lightboard compact, omdat ik ook een zboard gebruik voor gamen, maar dat ding typt voor geen meter en omdat ik dan anders te veel ruimte nodig ben, heb ik dus de compact aangeschaft (is exactly een notebook indeling/formaat)

trouwens moet je eerst wel wennen aan een notebook aanslag omdat de knoppen nu minder hoog zijn typ je wel eens mis, alhoewel ik nu 3 knoppen tegelijk indruk als ik weer op een staandaard blokknop toetsenbord typ :)