Specificaties Radiogestuurde muis en 800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless Review

Johnny5 14 mei 2010, laatste update op 14 mei 2010, 434 views

Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless

Pluspunten

• logitech
  • prettige vormgeving
  • goede batterij duur
  • goede reactie op alle oppervlakten
  • snelle reactie over draadloze dongle

Minpunten

• plastic afwerking laat los
  • scrol wiel rubber rekt op
  • contacten oxideren

Ik ben enigszins fan van Logitech. Ik ben ook altijd tevreden geweest over de kwaliteit van hun muizen, wat puur de reden is dat ik er fan van ben. sinds een trust muis die rampzalig slecht was heb ik niets anders dan Logitech muizen in mijn bezit gehad.

Deze muis is gekozen vanwege een goede vorming naar mijn hand. De vorm ben ik dan ook erg tevreden over. knoppen reageren uitstekend en op het moment dat je dat ook wilt. de duimknop lijkt een scrolwiel, maar is gewoon een knop die je kunt duwen, trekken of indrukken. ikzelf bedien hiermee de "media". in mijn geval winamp. erg prettig, want dit werkt door alle fullscreen spellen heen... en helaas zelfs door een gelockt besturingssysteem. wat mogelijk een beveiligingslek zou kunnen zijn, mocht iemand iets kwaads willen.

De vliegwiel functie die automatisch in-/uit-schakeld vind ik ook zeer prettig voor langere lijsten waarbij je minder goed hoeft te mikken.

reactie is wat mij betreft uitstekend. geen last met lag in gamen gezien het een draadloze muis is.

batterij tijd is erg goed. bij elke avond gamen of erg actief internetten kan ik er zeker een week mee zonder op te laden. wanneer ik de waarschuwing krijgt dat de batterij bijna leeg is kan ik er nog zeker 2 avonden mee wachten om hem op te laden. met opladen is binnen het uur zo'n 90% van de batterij gevuld. snel genoeg om tussen 2 potjes aan genoeg stroom te komen mocht het echte noodzaak zijn, al heb ik deze haast nooit in de praktijk getest.

afwerking na langdurig gebruik is wel slechter. de zwart matte afwerking aan de rechter zijde begint deels los te laten. optisch niet heel erg, maar een ribbel losgelaten plastic afwerking voel ik wel onder mijn hand. de rubber opvulling van het scrol wiel rekt erg snel op waardoor de vliegwiel functie niet meer mogelijk is. deze heb ik eigenhandig doorgeknipt met een schaar. zonder de rubber grip is het nog goed bruikbaar. een lichte irritatie zit in de goudkleurige contacten die oxideren. soms even goed over wrijven met een mouw en het werkt weer goed.

Heb jij ook een Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless?

Ik heb er 1 sinds voorjaar 2007.

De negatieve eigenschappen die je noemt heb ik nog niet ondervonden bij mijn exemplaar.
Wel vindt ik dat de accu de laatste maanden snel leeg gaat, maar ja na 3 jaar ....
Bij mij komt die plastic afwerking ook los hoor.. |:(

Edit: typo..

[Reactie gewijzigd door Bram205 op 14 mei 2010 20:03]

Ja na 3 jaar vind ik het ook niet heel vreemd dat de accu wat minder lang mee gaat. Hoe je precies met het opladen om gaat weet ik niet. maar ik zelf let meestal wel op het laad en ontlaad patroon. ik ga zo lang mogelijk door met gebruik en let er op dat hij in 1 keer helemaal vol laad. uit ervaring met penlites weet ik dat dit de accuduur verlengt. als je elke avond de muis op de lader zou zetten verkort dit de levensduur wel degelijk.

en ik heb het geluk dat ik ook een VX revolution en een G5 heb om tijdens het opladen te gebruiken. zo zit ik ook niet ongeduldig te wachten tot hij bijna vol is, of op te letten dat hij niet plots uitvalt. ik kan immers toch in 2 seconden werk een andere muis hebben aangesloten.
Goeie review, het probleem van uitrekken van het rubber op het scroll-wheel heb ik helaas ook ondervonden op mijn eigen MX-Revolution.... erg vervelend, en tot dusver heb ik nogsteeds niet via de garantie van logitech kunnen regelen... erg vervelend, terwijl ze over simpele pads niet moeilijk doen (die overigens ook nog aardig snel willen slijten bij deze muis).

Om maar terug te komen op de Slide-Pads, ben ik de enige @ tweakers.net die hier last van heeft? of ben ik gewoon een over-intensieve muisgebruiker? :P
Nee zonder gekheid, na een jaar gebruik heb ik de pads al moeten vervangen omdat de muis op zijn buik begon te glijden.... geen probleem bij de service natuurlijk, maar volgens mij hoort dit niet zo te zijn. Nu moet ik toegeven dat ik geen muis mat gebruik, maar dan nogsteeds..... mijn vorige logitech muis heb ik nooit hoeven onderhouden, hoogstens een keer de onderkant schoonmaken en hij gleed weer perfect.

Volgens mij komt het ook deels omdat de muis aardig zwaar is, met zijn accu en alle funcionaliteiten die erin zitten.

De vaste accu kan ik trouwens niet als minpunt beoordelen, hij is zeer goed en ook na lange tijd van gebruik blijft mijn accu het perfect doen. natuurlijk ben ik van 12 volle dagen terug gevallen op 8 of 7 (n week) maar in vindt het zeer goed, ook vergeleken met andere muizen. Natuurlijk zijn er muizen die een jaar mee gaan op 2 batterijen, maar wees eerlijk, zijn die qua performance te vergelijken met de MX-Revolution? ;)
Wat je verteld over de slide-pads herken ik niet. bijna 3 jaar gebruik en ik kan wel zien dat er slijtage is, maar er doorheen is ie nog lang niet. die pads bij mij gaan nog wel 10 jaar mee zo.ik gebruik ook geen muismat (grootste deel van de tijd dat ik hem heb niet tenminste) en muis gewoon recht op mijn bureau met een nep houte afwerking (inclusief nep houte oneffenheden).
ik moet wel zeggen dat die afwerking van mijn bureau best hard slijt onder de muis :D
slijtage kan natuurlijk wel veel verschillen afhankelijk van het oppervlak. op de foto's kun je mijn bureau trouwens zien. ik muis tegenwoordig recht op het blad bovenaan de foto. onder de muismat die je ziet (die overigens binnen 1 jaar versleten was) is het echt spiegelglad van de slijtage.
Hmm, raar... Maar dit kan natuurlijk ook wel aan de gebruiker liggen, en hoe snel de muis in staat gesteld in windows.

Tijdens het surfen maak ik toch tamelijk wat metertjes met mijn muis aangezien ik 3 24'' beeldschermen heb op een Full HD resolutie (1920*1080) Ze staan allemaal naast elkaar en ik gebruik alle beeldschermen denk ik ook wel veel, ook dus om heen en weer te muizen.

Maar nog steeds hoort het verschil niet z groot te zijn. Ik muis zelf gewoon op een ikea bureau, zo'n eentje die mooi door de hoek van je kamer heenloopt ;). Ook gewoon hout, met een zwarte verflaag eroverheen, ook de oneffenheden zitten er dus wel in....

Ach, misschien zijn ze veranderd van materialen of iets dergelijks ten opzichte van de eerste versie's, wie zal het zeggen.
Maar voor mij is nog steeds onduidelijk waarom hij wel bij mij (en ook bij meer mensen heb ik onderhand gelezen) wel snel slijt, en bij jou niet.