Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty) Review

ZieMaar! 22 februari 2006, 361 views

Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• design
  • lichte aanslag

Minpunten

• slijtage spatiebalk
  • vatbaar voor kruimels

Ik gebruik nu al een aardige tijd het Logitech UltraX toetsenbord. In eerste instantie was het design wat me aantrok, maar toen ik het eenmaal gebruikt had, wist ik het zeker, dit toetsenbord moest ik hebben.

Waarom? Zoals ik al aanstipte, in eerste instantie het design. Lekker compact en heel erg strak vormgegeven. Mooie zwarte toetsen op een zilveren bord, met hele mooie en kleine multimediaknopjes; waarvan slechts de belangrijkse in dit bord verwerkt zitten. Dat het niet zo'n uitgebreid multimediapaneel heeft als veel andere borden, maakt mij niet zoveel uit, ik kan me echter voorstellen dat dit als een nadeel gezien kan worden.

Meer nadelen zijn er helaas wel. Op de een of andere manier komt er makkelijk troep onder de toetsen, zoals kruimels en dergelijke. Hierdoor blijven sommige toetsen vastzitten. Als je een tekst overtypt bijvoorbeeld, mis je een aantal tekens hierdoor, als je niet oplet. Ook doet bij de spatiebalk het aan de linkerkant beter dan aan de rechterkant.

Al met al typt het bord, door de lichte aanslag, wel heel erg lekker. De nadelen zijn wel aanwezig, maar zijn voor mij niet hinderlijk. Het bord krijgt in mijn ogen dan ook een dikke voldoende.

Heb jij ook een Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty)?