Parrot MKi9200 Review

Ingrid89 13 mei 2010, laatste update op 13 mei 2010, 4.492 views

Parrot MKi9200

Pluspunten

• Aansluiting iPod/USB
  • Losse afstandbediening

Minpunten

• Spraakherkenning

Sinds enkele weken ben ik het bezit van de parrot MKi9200.
Ik heb hem gekocht ivm de mogelijkheid om er direct een ipod/usb op aan te sluiten. Verder vond ik handig dat er een aparte (losse) afstandbediening bij zat.
De afstandbediening heb ik overigens niet op het stuur gemonteerd, dit zag er niet mooi uit. Ik heb ervoor gekozen om hem te monteren naast de aansteker aansluiting (dat zag er het mooiste uit en is een gemakkelijk bedienbare plek).

De installatie van de parrot heb ik laten doen door mijn broer, hij is automonteur en heeft zoŪets vaker gedaan. Het viel hem allemaal mee, waarschijnlijk omdat hij weet wat hij aan het doen was. Er zaten overal voldoende mogelijkheden bij om hem vast te zetten.
Bij de microfoon bijvoorbeeld waren twee mogelijkheden om hem vast te zetten, met een klip of door een plakkertje. Ik heb gekozen om hem te monteren op het de stuurkap. Daar staat het microfoontje mij niet in de weg en ben ik zeer goed te verstaan.

In mijn auto dien ik de radio handmatig aan te zetten, ik heb er dan ook voor gekozen om de parrot zo aan te sluiten dat hij tegelijk aangaat met de radio. Ik was er toch al aangewend om de radio handmatig aan te zetten.

Ik gebruik de Parrot in combinatie met de HTC hero. In eerste instantie werkte het niet, dit kwam omdat ik er een custom rom (android 2.1) op had staan. Nadat ik er een Android 1.5 ROM op had staan, werkt hij super. Ik heb standaard mijn Bluetooth aanstaan, hierdoor verbind hij automatisch de parrot aan mijn telefoon.

Ik heb ook een iPod Nano 4G aangesloten op de Parrot. De iPod ligt in mijn dashboardkastje. Nadat ik de radio heb aangezet, gaat de parrot ook aan. Indien ik hem heb afgezet toen ik de muziek nog speelde via parrot gaat hij daar ook weer verder.
Hij mute de radio dan en speelt het liedje af, ik kan ook verder gaan naar het volgende liedje. Dit gaat allemaal zeer goed. Hij laat ook de albumhoes die bij het liedje hoor zien.
Ziet er toch leuk uit.

Ik heb de parrot nog niet geupdate. Weet eigenlijk ook niet of hij de laatste versie heeft, daar moet ik me nog even een keer inverdiepen.
Het enige negatieve punt wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is de spraakherkenning. Het kan aan mij liggen maar hij verstaat me echt niet;). Ik zeg iets, hij belt iemand anders.
Verder is dat niet echt een probleem omdat ik dan maar gewoon het nummer kies uit het telefoonboek.

Aanrader!

Heb jij ook een Parrot MKi9200?

Ik heb ook een Parrot ingebouwd in een CitroŽn Xsara Picasso en had in het begin wat trouble met de spraakherkenning. Bij mij bleek dat de stekker van de microfoon niet helemaal goed zat. Daarnaast moet je erop letten dat de microfoon richting je mond staat gericht.

Ik heb gemerkt dat zodra je het filter voor omgevingsgeluid insteld de stand van de microfoon des te belangrijker is.

Ik heb geen problemen meer met de spraakherkenning.

Ook belangrijk is dat je pas begint te praten na het piepje anders snapt ie je idd ook niet.
Kan je aangeven of je (behalve de nieuwe Parrot) extra kabels of stekkersets nodig hebt voor inbouw in een Picasso 2007 met het standaard radiootje?
Heb je enkele fototjes ervan ?
en op de stuurkap heb je hem gemonteerd ?
met het plakkertje dan ? en dat gaat goed ?