Verbatim External Hard Drive USB 2.0 (47513) 1.5TB Zwart Review

Turk 7 november 2011, laatste update op 7 november 2011, 734 views

Verbatim External Hard Drive USB 2.0 (47513) 1.5TB Zwart

Pluspunten

• stabiel
  • valbestendig

Minpunten

• geluid kan irritant zijn

Mobiliteit Score: 3
Algemene beoordeling
Ik heb deze externe harde schijf al ongeveer een jaar in mijn bezig, en deze functioneert nog steeds erg goed.
Hij is ondertussen al n keer van een Antec One Hundred afgedonderd, terwijl deze aanstond, maar heeft de val overleefd.

Prestaties
Ik ben zeer tevreden over de prestaties. Aangezien de enige snelheidsrestrictie de USB 2.0 is, gaat het opzetten en afhalen van bestanden met een snelheid van rond de 18~24 MB per seconde.

Featureset
Het is een harde schijf en doet wat hij moet doen. Hij staat tegenwoordig 24/7 aan en heeft nog maar 182 GB aan ruimte over (de rest zit vol).

Compatibiliteit
De harde schijf heeft aan 4 verschillende systemen gehangen, en ook aan een FreeBSD OS. Bij geen van de OS'en geen enkel probleem gehad.

Mobiliteit
Ik zou hem niet zo snel als met een externe harde schijf zonder voeding ergens mee naar toe nemen. Vandaar dat hij nu ook dienst doet aan de server.

Geluidsproductie
Je hoort de harde schijf tijdens het schrijven en lezen wel, maar is voor mij niet echt storend. Kan het best begrijpen dat het storend zal zijn, het is moeilijk om dat voor een ander in te schatten.

Warmteproductie
Hij wordt niet te warm, ook niet bij 24/7 aanstaan en alle data wegschrijven naar een andere harde schijf. Je kan wel voelen dat hij warm wordt, maar niet z warm dat ik het t vind.

Prijs/Kwaliteitverhouding was zeker goed, niks om aan op te merken.

Heb jij ook een Verbatim External Hard Drive USB 2.0 (47513) 1.5TB Zwart?