3Com 3C905C-TX-M (100Mbps, RJ-45, PCI, Managed) Review

aramdin 9 juni 2006, laatste update op 25 juni 2006, 2.480 views

3Com 3C905C-TX-M (100Mbps, RJ-45, PCI, Managed)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Managed
  • Low Profile kaartje

Minpunten

• Driver support
  • Geen drivers voor WinXP64

[edit]
25-06-2006 Plaatje toegevoegd
09-06-2006 Geen drivers voor WinXP64
07-06-2006 Inmiddels uit gebruik
Stukje erbij geschreven bij het kopje ondersteuning.

Ondanks dat ik een moederbord heb met 2x onboard gigabit heb ik nog steeds een 3Com kaartje in mn pc zitten :)

Featureset
De standaard windows driver biedt ondersteuning voor basis opties. De drivers van 3Com zelf geven je tig meer opties dan je voor mogelijk houdt. Denk aan de basis opties voor TCP offloading / RWU / etc. Maar ook opties als Enhanced Power Lan Management etc.

Prestaties
Grote voordeel van zon kaartje is dat het een aparte processor heeft om alle berekeningen uit te voeren. Enigste wat je dus belast is de PCI bus.

Compatibiliteit
Ik heb totaal geen problemen ondervonden met de gebruikte hardware. Heb deze kaart in verschillende configuraties gezien, altijd probleemloos.

Betrouwbaarheid en stabiliteit
Mn pc staat geregeld hele dagen aan, zelfs dan geen downtime mbt het netwerk :)

Ondersteuning
Er zijn drivers beschikbaar voor het Windows platform, Linux & zelfs Novell Netware.
De drivers die 3Com beschikbaar stelt komen uit 2001/2002. Zijn deze drivers dan echt niet meer te verbeteren of...?

Er zijn echter nog geen drivers uit voor Windows XP64!

Schappelijke prijs voor een goed kaartje, prijzen liggen zo rond de 20euro

Heb jij ook een 3Com 3C905C-TX-M (100Mbps, RJ-45, PCI, Managed)?

ik begrijp niet helemaal wat je aan driver support negatief vind?
De "nieuwste" drivers komen uit 2001/2002, dat bedoel ik ermee. Er komen volgens mij gewoon geen nieuwe updates meer beschikbaar, lijkt alsof 3Com vind dat er niets meer aan verbeterd hoeft te worden...
er is eigenlijk maar 1 nadeel aan deze serie kaarten.
Deze reeks kan heel goed "een beetje kapot" zijn.
Bij een Intel kaartje ben ik eigenlijk alleen maar tegen gekomen dat ze het niet doen, of wel.
Bij die 3Com kun je hele vage problemen hebben dat 'ie bij veel traffic zeg maar vast loopt en ineens weer verder gaat.
Of dat 'ie de machine echt mega traag maakt wanneer je gemapte netwerk-shares gebruikt.
Kaartje vervangen en het probleem is over.

Leg dan het probleem maar eens uit bij de winkel waar je 'm gekocht hebt.
Ik ben ook niet geheel positief over deze serie kaarten. Inderdaad ook veel vreemde problemen, zowel met sommige moederborden als in combinatie met sommige andere PCI kaarten.
Geef mij maar Intel NIC's.
Er is geen driver support in XP64. Dat was ook de reden dat ik nu de 3Com kaart niet meer gebruik.
Erbij gevoegd, thx voor de info!
3com geeft gewoon weinig drivers uit, net als b.v. HP (8>
Ik ben ook erg tevreden over deze serie. De drivers zijn inderdaad voor zover bekend foutloos en dus is verbetering niet nodig.
als een driver geen fouten meer heeft wat moet je verbeteren dan?

blijf jij alles maar verbeteren als het gewoon werkt??