HP Chromebook 14-db0411nd

Specificaties 14" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB • AMD A4 - Bekijk alle specificaties

HP Chromebook 14-db0411nd Review

Koriel 4 juli 2019, laatste update op 5 juli 2019, 650 views Product gekocht

HP Chromebook 14-db0411nd

Voor de fun een Chromebook erbij gekocht. Eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid of het iets zou kunnen zijn dat je even pakt als je wat wil surfen, kijken met youtube of Netflix. Kort antwoord: Voor deze prijs een super laptop!

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Mogelijkheden
  • Stevig
  • Laden kan zowel links als rechts
  • Draait Android Apps

Minpunten

• Geluid (Klinkt wat blikkerig)
  • Niet alle beschikbare Android Apps draaien goed

Ik heb deze grijze versie voor €199 bij Coolblue gekocht. Instellen gaat super snel, updaten, even wegwijs worden, want ChromeOS. Even wat android apps installeren... Laatste beta build erop gegooid. En dan heb je een super goedkope laptop waar je mee kan surfen, en multimedia content mee kunt kijken. Beeld is verrassend goed, ik vind het geluid tov het beeld toch tegenvallen. De 32G storage is weinig, echter met een redelijk aantal Android apps geinstalleerd heb ik toch nog zo'n 17G over. Voor de opslag van multimedia content heb ik er een 64G microsd kaartje ingestoken dat ik nog had liggen. In de instellingen aangegeven dat ik die ook als default wil gebruiken voor downloads.

Sommige android apps draaien toch niet helemaal lekker. Google Duo moet middels de browser, de android app crasht, dus dan maar via Chrome. De ChromeOS keys staan bovenaan het toetsenbord en werken ook uitstekend. Het is eigenlijk een laptopje dat ik ook aan mijn ouders zou kunnen geven. Simpel, goedkoop en het doet wat het moet doen. Super tevreden.

Ik heb als tweede browser Brave geinstalleerd, ik heb de indruk dat deze sneller is in gebruik dan Chrome zelf. ( Deze indruk heb ik ook op mijn andere devices)

edit 5-7:
Ik heb er nu een aantal uur me kunnen spelen. Het surfen, en eigenlijk alles wat je van een Chromebook kunt verwachten doet hij goed. Niet echt snel, maar wel goed. Wat voor mij toegevoegde waarde heeft is het kunnen draaien van Android apps. Dit gaat niet in alle gevallen soepel. De Netflix app doet er lang over om op te starten, en een enkele keer begint het afspelen in lage resolutie om daarna up te scalen naar een hogere res. In de browser echter draait Netflix wel weer beter... Zelfde verhaal dus als met Duo. Dus Android apps draaien indien er geen optie in de browser bestaat.

@roger1234
Ik heb net een 2160P mkv gedraaid. H264 - MPEG-4-AVC met een fps van 25

En ja, nog steeds erg tevreden. Ik kan er meer mee dan ik aanvankelijk had verwacht. Natuurlijk is mijn mening gekleurd door de aanschafprijs van €199.

Heb jij ook een HP Chromebook 14-db0411nd?

Heb je toevallig al via (bijvoorkeur) kodi een 1080p x264 afgespeeld? wanneer dit ook prima gaat dan is het voor mij de uitkomst.
Euhm... Wel even een 4.6G recente bioscoopfilm over een pop band. Moet ik later even kijken welke res dat ding had. ( Met VLC afgespeeld),

Even via de PC gekeken, H264-MPEG-4 res 1920x802 draaide goed. Werd als 1080p aangeboden.... :? :?

[Reactie gewijzigd door Koriel op 5 juli 2019 01:03]

Ook nog een 2160P MKV gedraaid vanaf intern geheugen.. geen probleem.
Dank voor het testen / uitzoeken.
Besteld voor € 199,-- krijgt zo te zien updates tot Juni 2025.

https://support.google.com/chrome/a/answer/6220366?hl=nl ( Chromebook 14A G5 )

[Reactie gewijzigd door WiLLoW_TieN op 8 juli 2019 22:35]

lol, wilde net je post er weer bijhalen om indien mogelijk jouw testen te draaien.. ;-) Had nu even tijd.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple