1 review

Teufel Ultima 40 Surround "5.1-Set" (Wit, Zwart)

Specificaties 5.1 Cinemaset speaker met 120W vermogen - Bekijk alle specificaties

Teufel Ultima 40 Surround "5.1-Set" (Wit, Zwart) Review

Maurice75 29 juni 2019, laatste update op 8 juli 2019, 795 views Product gekocht

Teufel Ultima 40 Surround "5.1-Set" (Wit, Zwart)

Veel speakers voor een zeer nette prijs!

Pluspunten

• 8 weken proef gratis retour
  • 12 jaar garantie
  • Films kijken
  • Gamen
  • Afwerking is zeer netjes voor prijs

Minpunten

• Mist detail in muziek
  • Center speaker

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 3
Toen ik voor het eerst hoorde van teufel had ik zo van zal wel niks zijn! Maar toch de stoute schoenen aan gedaan en proberen, want ik vond de prijs toch wel zeer interessant en vind het ook nog een zeer mooie speaker om naar te kijken en wat kan je gebeuren. 8 weken gratis retour en de set was in de aanbieding voor 799 euro! Wel meteen de reflekt (atmos speakers) erbij gekocht normaal 299 nu nog 15 euro korting.

AANKOMST

Alles netjes ingesealed op een grote pallet. Meteen alles losgemaakt dozen waren goed stevig. Alleen 1 doos van de front speaker beschadigd. Meteen melding van gemaakt.

UITPAKKEN

alles zag er zeer netjes uit en zat goed verpakt. Ook de beschadigde doos was niks mis mee speaker had niks geen beschadigingen. Zeer solide allemaal

AANSLUITEN
Was een piece of cake, front speakers aangesloten met banaan stekkers, center speaker ook, rear speakers met 2,5mm draad aangesloten alles ging super makkelijk

VERSTERKER INREGELEN

Met mijn Marantz sr 6010 de microfoon erbij gepakt en door de audessy xt32 de versterker in laten regelen, de afstanden en crossover werden allemaal netjes ingesteld. Maar niet helemaal naar mijn smaak. Dus na sommige tweaks ben ik wel blij met wat er uit de speakers komt.

GELUID

Mijn eerste indrukken waren zeer positief, zeker voor het geld dat ik er voor betaald had, ik had dan ook totaal geen verwachtingen dat deze zouden kunnen concurreren met bijvoorbeeld kef of bowers en wilkins, de bowers 600 serie was ik naar op zoek en ook naar geluisterd maar vond deze niet super zeker niet voor het geld dat ik moest betalen. Ik moet wel erkennen dat de teufel zeer goed klinkt, vooral bij bijvoorbeeld disturbed the sound of silence die stem klinkt zo goed op deze speaker, maar heb wel het idee dat de bowers en wilkins net wat meer geluid details laat horen, maar vond dat de stem dan weer wat meer naar achter klinkt, is bij teufel wat meer op de voorgrond. Heb natuurlijk ook effe flink beats opgezet, ran-d met zombie of the Viper met the prommised land daar blinkt de speaker wel in uit. Let there be bass. Soms gewoon leuk, al met al een beste speaker vind ik.

FILMS/GAMES

hier heb ik wel 1 probleem en dat is de center speaker vind deze niet super, zit 2x een mid speaker in en een tweeter maar deze zijn kleiner dan de front speakers, ik had liever dezelfde maat gezien qua speakers bijvoorbeeld 1x mid 1x bas 1x tweeter mist nu een beetje punch, de diepte van de bas was wel welkom geweest vind het verschil iets te groot met de front speakers, dat gezegd hebbende wil ik teufel toch wel complimenten geven dat de sound echt wel zeer goed is, met de atmos speakers heb ik een hele nieuwe dementie in films en games.

CONCLUSIE

Ben zeer tevreden met de set die ik nu gekocht heb, ik weet het kan beter maar voor mijn portemonnee is dit briljant. De afwerking van de speakers heb ik ook maar weinig op aan te merken, zeer netjes. Samen met de 8 weken retour recht en 12 jaar garantie is dit zeker iets om te overwegen. Tuurlijk weet ik dat kef en bowers en wilkins beter zijn maar dan kom je ook in een heel andere prijs klasse! Prijs kwaliteit is bij teufel super. Mijn oude set vifa carat was nog prima maar naar heel wat jaartjes wou ik toch keer wat anders, en had vifa zeker in de overwegingen meegenomen maar het zelf bouwen had ik geen zin meer in, en laten bouwen met de set die ik voor ogen had was ik 1100 euro per speaker kwijt en dan had ik alleen front speakers en wilde toch echt surround. En ja de vifa's waren echt wel een stuk beter.

SET UP

Receiver: Marantz sr 6010
Films 4k: Xbox one x
Games: Xbox one x
Speakers: teufel ultima 40 5.1 set met reflekt atmos speakers
Muziek: Spotify
Sacd: Marantz dv6600
Vergeleken met mijn oude set speakers vifa carat zelfbouw.

UPDATE

na ongeveer 3,5 week toch besloten om de set terug te sturen, kon maar niet wennen aan de center speaker, had dus ook mijn oude vifa center weer terug gezet. Meteen een stuk beter, daarna ook weer mijn vifa carat fronts maar weer ff terug geplaatst en man wat een betere sound, miste toch te veel details in de muziek. Blijf erbij dat de sound die de teufel produceert echt wel goed is voor het geld maar ik denk dat ik teveel bezig was met de kleine details in muziek en het gehele geluidsbeeld / klankkleur van de vifa vond ik ook fijner, vandaar dat ik de teufels retour stuur. Verder een prima set voor de beginnende hifi luisteraars die niet zoveel willen uitgeven. Ik heb het echt geprobeerd en in het begin dacht ik ook van wow maar dat gevoel ging al snel weer weg en begon met de center speaker. Contact opgenomen met teufel en was geen probleem speakers werden netjes opgehaald door GLS, nu nog afwachten wanneer het geld terug word gestort, daarna toch maar weer naar mijn vertrouwde vifa of misschien toch nog voor KEF, ga ze in ieder geval beide nog beluisteren!

Heb jij ook een Teufel Ultima 40 Surround "5.1-Set" (Wit, Zwart)?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Wetenschap