AOpen GeForce FX5200 128MB (Passief) Review

Larry4 2 december 2006, 881 views

AOpen GeForce FX5200 128MB (Passief)

Pluspunten

• Passief gekoelt en diverse uitgangen: VGA/DVI/TV-OUT

Minpunten

• relatief duur voor een nieuw systeem

Drivers en compatibiliteit Score: 5
De Geforce FX5200 is passief gekoeld en erg goedkoop.
maar aan de andere kant relatief duur als er ook al moederborden zijn met een passief gekoelde 6100 chipset onboard (met shared geheugen)

Deze kaart had ik gekocht omdat de koeler van mijn oude Geforce3ti200 erg aanliep en ik een stillere kaart wilde.

Deze kaart is geschikt voor een gamer die af en toe een 3D spel speelt.

Wat handig kan zijn voor htpc is de MPEG2 decoding feature die aanwezig is.

De volgende uitgangen zijn aanwezig: VGA DVI TV-OUT
dit is ook een rede om deze kaart te kopen.

Nvidia heeft erg goede Linux support en dus altijd een aanrader voor de Linux gebruiker :) met Full OpenGL 1.4 support.

Voor een upgrade van een AGP systeem is dit een erg aantrekkelijke kaart,
maar is relatief duur tov de onboard nvidia oplossingen iets van 10 euro duurder.

-edit-
Defect, dwz geen beeld meer, na 8 maanden goed gewerkt te hebben.

Nog garantie van een jaar dus de videokaart is onderweg naar de webshop

Heb jij ook een AOpen GeForce FX5200 128MB (Passief)?

Sorry, ik vind dit echt een slechte survey, over de kaart zelf vertel je bijna niks.