Sony WH-1000XM3 (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WH-1000XM3 (Zwart) Review

jaspro 19 juni 2019, laatste update op 19 juni 2019, 1.237 views Product gekocht

Sony WH-1000XM3 (Zwart)

In de aanbieding gekocht bij de mediamarkt sinds een paar weken. Geen spijt van, draag hem dagelijks op kantoor en de noise cancelling werkt hier perfect voor. De batterij gaat erg lang mee en de geluidskwaliteit is erg goed

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • noise cancelling
  • batterijduur

Minpunten

• Touch besturing gevoelig
  • opzetten met bijgeleverde app

Deze headset gebruik ik dagelijks en hij is verbonden met mijn telefoon (Lenovo P2)

De noise cancelling werkt erg goed, voordat ik hem kocht had ik twijfels over hoe goed dit ging werken maar dit heeft mij verrast hoe goed dit werkt.
Ik draag hem dagelijks op kantoor en het meeste achtergrond geluid (radio, auto's, collega's) worden zodanig gedempt dat het niet meer storend is.

Met de headset kwam ook een handig hard opberghoesje met een oplaadkabel (USB-C), een 3.5mm kabel en een vliegtuig verloopstekkertje.

De geluidskwaliteit is erg goed, via de app kan je veel instellen om het geluid naar je wens te krijgen (bass/equalizer).

Toen ik de headset voor het eerst aansloot op mijn telefoon had ik wel moeite met het opzetten van de app en het connecteren van de headphone. De app kon steeds geen verbinding maken of verbrak de verbinding met de headphone.
Dit probleem loste zich vanzelf op.
De app zelf is (na het opzetten) simpel in gebruik en erg duidelijk.

De touch control aan de rechterkant van de headset is even wennen maar werkt lekker, het enige nadeel is dat dit erg gevoelig is waardoor bij het oppakken van de headset je per ongeluk een commando kan geven omdat je met je vinger de zijkant aan raakt

Qua batterij is de headset echt goed; ik hoef hem ongeveer een keer per week op te laden bij gebruik van ongeveer 6 uur per dag voor 5 dagen.
Als hij op is leg ik hem aan de lader en is hij na een uur of twee weer vol.

Heb jij ook een Sony WH-1000XM3 (Zwart)?

Meer advertenties

Ik heb geen iOS of Android telefoon, en kan dus niet de bijbehorende app draaien denk ik.
Is dit dan tóch een zinnige aankoop?
Wel via bluetooth of via bekabeld?
Als ik er al iets aan heb zal ik hem naw bekabeld gebruiken.
Ik heb zelf heel even met de kabel geluisterd, ik merkte een klein verschil in geluidskwaliteit raar genoeg maar niet lang genoeg geluisterd om een oordeel te kunnen geven
Wil je hem voor de noise cancelling gebruiken? Dat kan ook als je via de kabel luistert.
Als je hem alleen bekabeld wilt gebruiken zou ik hem ook aanraden maar zijn in deze prijsklasse volgens mij genoeg betere headsets te vinden die alleen via kabel kunnen (maar dan weer geen noise cancelling)
De app kan (moet) ook gebruikt worden om te calibreren. Hierdoor meet de headset hoeveel geluid er doorkomt (als je een bril draagt sluiten de schelpen minder af door de pootjes bijvoorbeeld), en ook de luchtdruk wordt gemeten (in een vliegtuig zit je op 0.7 atmosfeer om maar wat te noemen).

In principe hoef je dit maar 1x te doen (tenzij je situatie verandert). Ik raad wel aan om dat te doen (desnoods via een telefoon van een vriend/familielid) want het scheelt wel.

Als je hem verder bekabeld gebruikt gaat de accu nog veeeeel langer mee dan via Bluetooth, wat weer een extra voordeel is. Ik weet niet of de gestures (back/forward/pauze) werken op deze manier (ik denk het niet).
Zonder de app kan je ook kalibreren, heb net even Bluetooth uitgezet en op het optimizer knopje gedrukt en werkte gewoon nog
Thx mensen ik weet genoeg :)
Cool. Zal me leren om de handleiding te lezen :)
Thanks for the info!
De app is niet nodig als je geen speciale instellingen wilt doen (equalizer en zo). En elke verandering zet de geluidskwaliteit op SBC.

Ik heb hem al sinds Sept '18, en gebruik de app niet.
Hou er rekening mee dat als je de muziek instelt via de app, je terug gaat naar SBC kwaliteit. Als je AptX (HD) of LDAC gebruikt, dan is dat wel minder. Ook het risico dat je te snel een nieuwe firmware installeert is door de app groter, en die 4.1.1 kun je beter vermijden.

Ik heb de app dus verwijderd, ritueel verbrand en zo ;)
Hier moet ik mij maar eens in gaan verdiepen.. :) ben al erg blij met de geluidskwaliteit hoe het nu is, flinke upgrade van mijn vorige headset (urban revolt bluetooth)
Zover ik kan zien heeft mijn telefoon geen ondersteuning voor beide.. helaas. En heb de 4.1.1 software maar ik heb hier geen problemen mee, wat zouden de problemen moeten zijn?
Bij een flink aantal mensen internationaal (maar niet bij iedereen) is de klacht dat de 4.1.1 firmware veel slechtere noise cancellation geeft. Ik heb de mijne teruggezet naar 2.0.0 en hoor het verschil.

Zie https://gathering.tweaker...message/58588462#58588462 en eerdere/verdere berichten op het forum.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Wetenschap