Logitech Brio 4K Ultra HD

Specificaties 4096x2160 (Cinema 4K) resolutie met microfoon - Bekijk alle specificaties

Logitech Brio 4K Ultra HD Review

willempipi 15 juni 2019, laatste update op 15 juni 2019, 1.221 views Hands-on

Logitech Brio 4K Ultra HD

Goede camera voor als je niet te hoge eisen hebt. Vrijwel zeker ervan dat de camera een beeld tussen de 720p en 1080p upscaled naar 4k. De prijs is ongeveer de helft van een capturekaart met losse camera, kwaliteit ook.

Pluspunten

• All in one
  • Klein
  • Handige bevestiging voor monitor

Minpunten

• Geupscaled 4k
  • Veel ruis
  • Veel image processing om toch nog tot ok beeld te komen
Ik ken deze camera via mijn werk, waar we ze gebruiken om foto's te maken van de werkzaamheden. Ik maak de software hiervoor. Na veel testen ben ik tot de conclusie gekomen dat de camera veel trucjes gebruikt om tot 4k te komen, vooral als je met de camera settings gaat spelen (software matig) word duidelijk dat er veel gebeurt met het beeld om het toch acceptabel eruit te laten zien.

Binnen de software die ik maak doen we veel vormherkenning, hiervoor is het belangrijk dat de algemene belichting van het beeld ongeveer hetzelfde blijft, hierdoor wordt extra duidelijk wat de limiten zijn, de belichting van deze webcam gaat alle kanten op.

Als we dan de vormherkenning doen wordt ineens duidelijk hoeveel upscaling er gebruikt wordt, de masks zijn net pixel art.

We zijn nu aan het kijken naar mogelijkheden om een capture kaart met een normale goede camera aan te sluiten. De verbetering in kwaliteit is evenveel als dat het meer kost. Het probleem is natuurlijk wel dat het moeilijk is een soort gelijke oplossing te vinden voor 180 euro. Erger nog, volgens mij is er geen eens een andere 4k webcam te koop. Daarom zal dit waarschijnlijk wel het beste zijn wat je kunt kopen als je op zoek bent naar een webcam.

Owjah, we hebben ook die BRIO Stream. De kwaliteit daarvan is wel wat lager nog, voor als je wil weten welke van de 2 je moet hebben.

Heb jij ook een Logitech Brio 4K Ultra HD?

Ik zou zeggen dat het marktwerking is. Als webcams even gewild waren als smartphones, was het de moeite waard om een Google pixel camera in een usb module te zetten en die voor 150 te verkopen.
Echter, wie koopt een webcam? Daarom moet er meer verdiend worden per product, en is er lager r&d budget
Nee, het is een goed product, op voorwaarde dat je het gebruikt waarvoor het bedoeld is: een webcam voor video conferencing. Dat mensen deze ook voor andere doelen gebruike waar ze minder goed geschikt voor zijn en dan teleurgesteld zijn betekend niet dat het daarom een brak product is.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech