Sapphire Radeon X1900 XT 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI) Review

solenoid 17 februari 2006, laatste update op 17 februari 2006, 991 views

Sapphire Radeon X1900 XT 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI)

Pluspunten

• Goed, betaalbaar en compleet. Wordt niet snel warm dus blijft "rustig"

Minpunten

• wat oude games erbij en toch wel lawaai-fan ondaks zijn laagste stand.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Daar ligt hij dan op tafel de Sapphire x1900xt. Snel een uitkleden en dan blijkt het een lekker voledige set zijn. 2x dvi-vga convertors, 1x svhs, component en composite kabel. 1 cd met 4 spellen : beetje oude games voor a hardcore gamercard. PowerDVD (stereo) versie .. tja wel leuk maar 5.1 had beter geweest.

De driver op de CD is een beetje oud maar ATI heeft net 6.2 gerelease dus die downloaden we zelf wel even.

Kaart in de PC .. spanning erop .. een boel lawaai maar snel wordt de kaart al stiller. Rekendkracht genoeg want met een amd3500 loopt quake & f.e.a.r lekker soepel. Far Cry met HDR aan lope maximaal als een zonnetje. Hierover niet meer dan lof hoewel een nvidia kaart er net iets meer uitperst onder quake4.

Warmte valt mee in mijn p160 kast maar lawaai .. tja kan niet wachten op een andere fan. Een hoog fluitend geluid blijft storend onder film kijken ondanks de laagste stand. Met de koptelefoon op hoor ik niks meer maar mijn vriendin kan zo niet echt in haar boek komen. Daar moeten we nog even mee aan het werk !

Heb jij ook een Sapphire Radeon X1900 XT 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI)?

Enige kans dat je Battlefield 2 ook hebt en wat FPS metingen kan doen ??

Trouwens het is S-Video geen S-VHS ;)
Je stukje "positieve en negatieve eigenschappen" is nogal magertjes. Goed, betaalbaar en compleet? Lekker subjectief allemaal, kom liever met feiten.
Positieve eigenschap: Betaalbaar

ehum... :>
Als je echt genoeg geld hebt is alles betaalbaar ;)
Ik vind je review eerlijk gezegd nogal matig. Geen duidelijke informatie, leest niet echt lekker en de onduidelijkheid over de overclockbaarheid en de beeldkwaliteit. Ik vind dat als je een review schrijft dat je hem dan ook gelijk goed moet schrijven. Ik ga geen review over een review maken, maar ik je had véééél meer over de kaart kunnen vertellen.
Best betaalbaar toch, ik had bijna een Geforce 7800GTX aangeschafd voor dezelfde prijs, maar toen zag ik dit exemplaar. :P
Mijn commentaar op jou review:"Bagger". Slechte onderbouwing, onoverzichtelijk, niet duidelijk te lezen, veel te weinig informatie, onjuiste beoordeling en je hebt maar een aantal dingen geselecteerd om te reviewen terwijl je de belangrijkste dingen vergeet.
Ook ik vind je review nogal dramatisch. Bovendien, hoe kan je nou een kaart van dit kaliber een algemene score geven van "voldoende"?!?! En je vult beeldkwaliteit, mod- en overclockbaarheid niet eens in... Aangezien je de enige bent die tot nu toe een score voor deze kaart hebt gegeven staat ie ook zo aangeduid op de PW, en hij verdient absoluut meer!!!