1 review

Rolfstone Nova (2019) (Zwart)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Rolfstone Nova (2019) (Zwart) Review

pweide 6 juni 2019, laatste update op 7 juni 2019, 543 views Product gekocht

Rolfstone Nova (2019) (Zwart)

Prima prodcut, prima prijs. Erg wennen aan ontwerp, maar went zeker wel. Geluid is voor mij goed. Linker oordopje is ontvanger van de twee, dus rechts werkt alleen als links ook aanstaat.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Truly Wireless
  • Veel verschillende in-ear 'tips'
  • Compact oplaaddoosje
  • Licht magnetich in het doosje
  • Duidelijke handleiding
  • Mooi ontwerp
  • 5 uur batterijduur

Minpunten

• Rechter oordopje werkt alleen als links ook aanstaat! (Dus alleen links is apart te gebruiken)
  • Hoorbare dataoverdracht
  • Erg wennen aan de vorm van de oordopjes
  • Alle meegeleverde dopjes zitten voor mij niet lekker, en voelen goedkoop aan
  • Fysieke knop, in drukken van knopje drukt dus ook je oordopje je gehoorgang in
  • Makkelijk kwijt te raken (tja, truly wireless)

Eerste indruk

Omdat mijn budget niet al te groot was, heb ik gekozen voor de Rolfstones, ik had wel meerdere merken gezien, maar die gingen vaak over de 100 euro heen, en de veel goedkopere waren meestal ook verkrijgbaar op aliexpress, waar ik met apparatuur als dit nooit zo veel vertrouwen in heb.
Mijn oog viel op Rolfstone, een Nederlands bedrijf en een mooie website waar deels ontwikkeling en dergelijken op staan met een mooi Nederlands filmpje. Op Tweakers niet veel reviews kunnen vinden van de 2019 variant, dus laat ik het maar proberen. Bestellen maar!

In de doos:

- Oplaadbakje
- In-ear oordopjes - daar doen we het voor
- 5 verschillende typen ‘tips’
- Handleiding (Nederlands)
- Micro-USB draadje

Eerste indruk

Bij binnenkomst vond ik het een erg mooi doosje, en ik vond alles er erg strak uitzien. Het oplaadbakje is compact en dus makkelijk kwijt te raken mee te nemen. Mooi dat er veel verschillende formaten in-ear tips bijgeleverd worden, ware het niet dat ze wel wat goedkoop aanvoelen, en dus ook erg wennen zijn voor de oren. Wat mij meteen opviel is dat maar een van de dopjes de Bluetooth ontvanger heeft, de linker. Rechts kan dus alleen maar werken als links ook aanstaat, en dus niet apart.

Het leek mij ideaal om een truly wireless setje te hebben, omdat ik lopende band werk doe, en de kans op een hakend draadje erg groot is.

Mijn eerste indruk was dus vrij goed, maar ik moest het nog maar even zien.

Functies

Op de in-ear dopjes zitten knopjes. Deze zijn te gebruiken om de muziek te bedienen, en eventueel Google Assistent te openen. Dit werkt allemaal best wel mooi vind ik. De volgende functies zijn er:
- 1x drukken: pauze/play
- 2x drukken: volgend liedje
- 3x drukken: vorig liedje
- 4 sec ingedrukt houden: Google Assistent
- lang ingedrukt houden: uitschakelen in-ear dopje

Nadeel aan deze knopjes is wel dat het fysieke knopjes zijn. Het indrukken van het knopje drukt dus ook het dopje verder je gehoorgang in.

Gebruik 2 maanden

Nog steeds blijf ik er bij dat het heel erg wennen was, ik ben inmiddels wel gewend aan de oordopjes, maar bestel nu zeker wel Comply Truly Wireless in-ear tips. Het geluid blijft goed, en de oordopjes blijven goed in mijn oren hangen, maar krijg dus nu lichte irritatie van de gehoorgang door de dopjes. (Comply combinatie volg later) Ik kan iedere dag van 7 tot 12:15 wel muziek luisteren, en in de pauze opladen zodat ik weer tot 16:00 door kan luisteren.
Het enige wat ik qua geluid heb kunnen horen, dat als de muziek zacht staat, dat ik toch een geluidje hoor dat hij data aan het verwerken is, voor mij niet hinderlijk in een luidruchtige fabriek.

Tot Slot
Ik zou deze oordopjes zeker wel aanraden, maar ze moeten echt wel goed bij je passen. Ik ben iemand die naar oplossingen gaat zoeken om ze te perfectioneren met andere in-ear tips e.d. Maar niet iedere consument zal dat allemaal gaan doen. Ik vind dat ze dit als Nederlands bedrijf nogal mooi opgezet hebben, en hoop op een goede toekomst voor ze.

Heb jij ook een Rolfstone Nova (2019) (Zwart)?