HyperX Pulsefire FPS Pro

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 16.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

HyperX Pulsefire FPS Pro Review

EaglezzTestpanel 2 juni 2019, 40 views Testpanel

HyperX Pulsefire FPS Pro

Solide muis met een uitstekende sensor. De rubberen grips aan de zijkanten zijn zodanig glad dat dit een dealbreaker voor mij is. Daarnaast zijn er naar mijn mening betere alternatieven in dezelfde prijsklasse.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Sensor
  • Grote glijoppervlaktes

Minpunten

• Gladde grips aan de zijkanten
  • Betere alternatieven in dezelfde prijsklasse

Ik ben voor het Tweaker Testfest 2019 geselecteerd om de HyperX Pulsefire FPS Pro RGB te testen en reviewen.

Ergonomie

De muis heeft voor mij een fijne grootte en gewicht. De duimknoppen hadden van mij groter mogen zijn of wat lager mogen zitten, aangezien ik meer afstand moet afleggen dan ik gewend ben.

Aan zijkanten is de muis voorzien van rubberen oppervlaktes met een textuur die meer grip zou moeten geven, maar dat is niet het geval. Ze zijn zo glad dat het een probleem wordt.

De muis is bedoeld voor rechtshandige gebruikers.

Functionaliteit

De muis is voorzien van 6 knoppen waarvan er 5 programmeerbaar zijn. Ik maak zelf nooit gebruik van macro’s en heb hier dan ook verder geen aandacht aan besteed bij het testen.

Precisie

De muis is voorzien van de PixArt 3389 sensor en kan van 100 tot 16.000 dpi. Persoonlijk ga ik niet boven de 800 dpi, dus voor mij is grote dpi range niet interessant. De grote glijoppervlaktes dragen bij aan de precisie van de muis.

Vormgeving

De muis ziet er uit als een typische gamingmuis. De muis is op 2 plekken voorzien van verlichting; onder het scrollwiel en onder het HyperX logo. Belangrijk om te weten is dat de RGB maar uit 1 zone bestaat. De RGB onder het muiswiel en het logo zijn niet afzonderlijk in te stellen, deze zijn altijd beide dezelfde kleur. Persoonlijk vind ik de verlichting onder het scrollwiel te fel. Dit is helaas niet aan te passen.

Bouwkwaliteit

De muis voelt stevig aan en heeft een goede bouwkwaliteit.

Drivers en ondersteuning

Voor het instellen van de verschillende dpi-levels, macro’s en de RGB, is de HyperX NGenuity software nodig. Er zijn 5 dpi-levels in te stellen met een waarde van 100 tot 16000 dpi. Daarnaast zijn alle knoppen, behalve de linkermuisknop, te programmeren met macro’s.

De interface van de software is bij een enkel onderdeel niet intuïtief en ziet er over het algemeen niet gelikt uit. Tijdens het praatje van HyperX op het Tweakers Testfest gaven ze aan dat er dit jaar een verbeterde versie van de software uit gaat komen.

Op het moment van schrijven is deze muis verkrijgbaar voor een gemiddelde prijs van 50-60 euro. Zelf gebruik ik de Razer Deathadder Elite en de Logitech G403, deze vallen in dezelfde prijsklasse en zijn naar mijn mening beter dat de HyperX Pulsfire FPS PRO.

Heb jij ook een HyperX Pulsefire FPS Pro?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies