HyperX Alloy Core RGB (US)

Specificaties Bedraad Qwerty met Membraan toetsen - Bekijk alle specificaties

HyperX Alloy Core RGB (US) Review

wout313Testpanel 1 juni 2019, 40 views Testpanel

HyperX Alloy Core RGB (US)

Het is een fijn toetsenbord dat mooi afgewerkt is. Ook zeer fijn in gebruik en mooie visuele effecten met de rgb lampjes die verschillende settings hebben. Hij voelt ook vrij stevig aan. wel minder dat hyperx geen software heeft uitgebracht voor dit toetsenbord.

Pluspunten

• voelt stevig aan
  • mooi rgb effecten
  • klaar voor gebruik
  • kan tegen het knoeien van vloeistoffen

Minpunten

• geen software ondersteuning
  • soms blijft tab een beetje klemmen

Heb dit toetsenbord gekregen omdat ik uitgekozen was om mee te doen met het tweakers testfest van mei 2019 en dat is gelijk ook de reden voor het schrijven van deze review

heb het toetsenbord 2 weken lang getest op verschillende punten deze heb ik hieronder allemaal beschreven.

Ergonomie

Het toetsenbord heeft de standaard afmetingen van 44 bij 17 cm dat is vrij standaard. De toetsen zelf vind ik ook fijn aan voelen van goeie kwaliteit en niet van die goedkope dingen die op mijn eigen toetsenbord zitten. Er zitten ook wat rubbers aan de onderkant en op de pootjes die je kunt uitklappen, dit om te voorkomen dat het toetsenbord gaat schuiven op een gladde ondergrond.

Functionaliteit

Het toetsenbord werkt zeer goed en heb geen defecten geconstateerd. Zoals eerder genoemd bevat het toetsenbord ook rgb ledjes die tegenwoordig zeer populair zijn. De rgb kan ingesteld worden in 5 verschillende standen. Deze zijn: color cycle, spectrum wave, breathing, solid, 5 zones en aurora.
Je kunt de staan aanpassen op felheid, snelheid en de kleur led bij de zones met verschillende toetsencombinaties die staan vermeld in het bijgeleverde boekje. Vind het jammer dat ze niet duidelijk staan aangegeven op het toetsenbord zelf want nu moet je ze weer opzoeken in het boekje of op internet als je de combinaties vergeten bent. Er mist wel een pols steun bij dit toetsenbord, heb daar persoonlijk niet heel veel moeite mee maar kan me voorstellen dat andere dit wel graag willen hebben bij hun toetsenbord.

Precisie

Heb zelf niet veel slechte dingen aan te merken qua precisie op het toetsenbord en merk niks van eventuele vertraging ondanks dat het een membraam toetsenbord. Maar ik moet daarbij wel toegeven dat ik geen ervaring heb met mechanische toetsenborden.
Soms merk ik wel dat sommige toetsen zoals de tab toets net blijven hangen maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dan net het randje van de toets aanklik en dan dat hoekje een beetje klemt.

Vormgeving

Vind het toetsenbord zeer strak afgewerkt en ziet er netjes uit en alle knoppen zitten op de standaard locaties zodat je ze blindelings kunt vinden.
De rgb is ook goed weg gewerkt onder de toetsen en zie niks van eventuele draadjes en dergelijke.
Aan de onderkant zitten ook nog een paar gaatjes verwerkt deze zijn ervoor geplaatst zodat mocht je eventueel wat drinken over het toetsenbord heen gooien het vocht er gewoon uit kan lopen en je toetsenbord niet onbruikbaar word. Ga nou natuurlijk niet liters vocht er overheen gooien om het te testen.

Bouwkwaliteit
Het toestenbord voelt zeer stevig aan en de materialen die gebruikt zijn zijn van goede kwaliteit. Het toetsenbord voelt wel wat zwaarder aan dan mijn eigen toetsenbord maar dit geeft mij ook weer dat gevoel dat het wel stevig is en niet snel kapot zal gaan.

Drivers en software
Het voordeel van dit toetsenbord is er zijn geen drivers en software beschikbaar zijn en hij dus klaar voor gebruik is zodra je hem inplugged in je pc.

Het nadeel van geen gebruik kunnen maken van het al bestaande hyperx platform voor hun toetsenborden is dat je niet je leds specifiek kunt instellen naar eigen wens en je gebruik moet maken van de 5 hiervoor genoemde standen.

Op moment van schrijven is de prijs €59.90 opzich nog redelijke prijs vind ik zelf voor alle functionaliteiten die je krijgt en de kwaliteit, en is goedkoper dan de mechanische toetsenborden die een stuk duurder zijn en sommige gamers waaronder ik zelf momenteel niet het geld voor hebben.
Wat wel opvallend was is dat de mensen bij de presentatie van hyperx op tweakers HQ vertelde dat de adviesprijs €45 euro was dat is opzich nog een redelijk verschil dit werd ook opgemerkt door iemand anders en de mannen van hyperx zouden hier ook achteraan gaan en kijken hoe dit kwam. Maar vind zelf dat die €60 euro het wel waard is.

Vind het een fijn toetsenbord en zou hem zeker aan raden aan mensen die op zoek zijn naar een goed betaalbaar toetsenbord met goed werkende rgb verlichting. En hij ziet er ook zeer zakelijk en net uit. Maar als je je rgb zelf wil aanpassen op unieke manieren is dit niet jouw toetesenbord omdat de software daarvoor niet beschikbaar is dus dan zul je toch verder moeten kijken naar een ander toetsenbord.

Heb jij ook een HyperX Alloy Core RGB (US)?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones