Asus Radeon X850 XT PE 256MB DDR3 (AGP, DVI) AX850XT PE/HTVD Review

MacacaNewbie 15 februari 2006, 830 views

Asus Radeon X850 XT PE 256MB DDR3 (AGP, DVI) AX850XT PE/HTVD

Pluspunten

• Één van de snelste AGP kaarten die er voorlopig te koop zal zijn, op wat exotische overgeclockte kaarten na. Redelijk stil in 'idle' modus. Prijs was redelijk (shoppen!).

Minpunten

• Standaard ASUS Cooler maakt redelijk veel herrie bij maximaal vermogen, hoewel die niet vaak geactiveerd wordt.
  • ATI control panel heeft ingebouwde overclock tool (met termometer), maar die onnodige .NET control panel kek is nogal traag in het opstaren en bij gebruik.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Kaart gekocht ter vervanging van 'versleten' Club 3d Radeon 9800 pro 128mb, om de levensduur van mijn AGP based systeem wat te rekken (P4 2.8 ht, 1gb ram op p4p-deluxe). Alle nieuwe games draaien lekker vlot, zo het niet op mega-ubermax-high-detail. De vorige batch games (Doom3, HL2, BF2 en ook Quake4) gaan wel als een speer.

Aanradertje voor iedereen die een video upgrade nodig heeft, maar een complete nieuwe PCI-E set te duur vindt (als je cpu+ram nog redelijk zijn).

Voor de rpg addicts: Elderscrolls IV: Oblivion geeft deze kaart bovenaan de High-End 'expecteds specs' lijst. Helaas is dat wel onder de 'omg-wtf-pwn!'-lijst :p

Heb jij ook een Asus Radeon X850 XT PE 256MB DDR3 (AGP, DVI) AX850XT PE/HTVD?

wanneer heb je hem gekocht? Tis inderdaad een dijk van een kaart...

alleen jammer dat de 7800 gs zo makkelijk zijn kont blauw schopt :+
Ja? Is dat zo? Geef eens een 3DMark05/06 score, daar ben ik erg benieuwd naar. Kwa prijs komen ze behoorlijk dicht in de buurt van elkaar op AGP gebied. Aangezien ik binnenkort een upgrade mag doen voor de kids van mijn broer. Ik heb zelf de AX800XT-PE op een X2 3800 1GB Kingston. De score met de laatste driver is in 3DMark05 : 6276 en in 3DMark06: 2201