Corsair RM750x (2018) Zwart

Specificaties 750W (80 Plus Gold) • volledig modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair RM750x (2018) Zwart Review

Clukers 29 mei 2019, laatste update op 5 augustus 2019, 192 views Product gekocht

Corsair RM750x (2018) Zwart

Mooie geruisloze voeding die enorm stabiel presteert! De voeding is volledig moduliar en alle benodigdheden voor een uit de kluiten gewassen game PC zijn aanwezig. Komt in mooie doos met zakje voor al je (extra) kabels. Let wel, de kabels voor CPU en MoBo voeding zijn redelijk stug.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding
  • Zeer stabiel
  • Goede kwaliteit connectoren
  • Mooie sleeved kabels (weinig modding nodig)
  • Stoffen zakje voor extra kabels

Minpunten

• Stugge kabels CPU en moederbord voeding

Uitrusting Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Prestaties en stabiliteit Score: 5
Koelvermogen Score: 4

Corsair RM750x 80 plus Gold

Ik heb deze voeding nu een dik half jaar in gebruik en ik heb nog geen moment spijt van deze upgrade. Mijn vorige voeding was een Cooler Master G750M 80 plus Bronze semi-modulair, deze was ook goed maar doet toch ruimschoots onder voor de Corsair.
Kleine kanttekening; Ik heb de voeding aangekocht tijdens een actie van Megekko, dus prijzen waren iets lager als dat ze nu liggen (ongeveer €85). Hierdoor slaat voor mij de prijs/kwaliteit balans echt enorm door naar een zeer positief eindoordeel.

De doos waar de voeding in toekomt is goed stevig, en alles zit goed verpakt in een soort ei-karton waardoor je zeker kan zijn dat de voeding niet al te grote schokken heeft gekregen voordat deze bij jou aankomt. De kabels zitten in een mooi zakje, waarom weet ik niet maar het geeft wel een premium feel aan het product. En als je verzot bent op deze details zal dit zeker in de smaak vallen.
Eenmaal uitgepakt merk je dat de afwerkingskwaliteit, zoals we gewend zijn van Corsair, uitermate strak is. Alles past perfect in elkaar, geen enkel krasje te bespeuren en geen enkel minpuntje.

De RM750x is een volledig modulaire voeding, en alle benodigde kabels voor een uit de kluiten gewassen game PC zitter erbij. Er zijn voldoende PCI-e, Sata en voedingskabels aanwezig om alle componenten netjes van energie te voorzien, zelfs al heb je, zoals bij mij het geval is, wat extra's nodig voor de voeding van je moederbord (8+4) of videokaart (8+8).
De kabels zijn allemaal mooi zwart, en de PCI-e kabels zijn allemaal sleeved. De Sata kabels zijn ook zwart, maar niet sleeved. Afhankelijk van je build kan je dus toch nog opteren voor sleeved of braided kabels, maar die ga je dan nog extra moeten bestellen.
Enige minpunt aan de kabels is dat de voedingskabels voor de CPU en het moederbord vrij stug zijn. Dit is meestal wel zo met de dikkere kabels, maar bij mijn vorige voeding waren ze toch iets flexibeler. Op voorhand de kabels even correct plooien en dit geeft geen probleem meer voor installatie. Ze terug losmaken is een andere zaak. Dit geeft wat moeilijkheden omdat ze zo stug zijn, zeker als je een strak cable-management hebt uitgewerkt en de kabels hierdoor allemaal op juiste lengte zijn gelegd.

Eenmaal in gebruik valt op dat deze voeding praktisch geluidloos werkt, door de semi-passieve fan, en enorm stabiel is. Ook als de fan aan staat hoor je hem niet werken. Ik vraag veel van de voeding (Intel 8700K OC @ 5.1 Ghz continue en 1080Ti GPU max OC, zowel spanning als klokfrequentie). Op nog geen enkel moment heb ik een spanningsval of fluctuatie in prestaties kunnen noteren en de PC draait een gemiddelde van ongeveer 10u/week.

Kortom, de Corsair RM750x is een geruisloze voeding die enorm stabiel presteert! Alle kabels voor een zeer goede build zijn aanwezig en alles is tot in de puntjes afgewerkt. Volgens mij is dit prijs/kwaliteit voor high-end voedingen 1 van de betere op de markt. Stevige aanrader voor de enthousiastelingen onder ons.

Heb jij ook een Corsair RM750x (2018) Zwart?

Strak kabelmanagement man! :)
Thanks, heeft ook genoeg tijd gekost, maar het kan altijd nog beter natuurlijk ;)
Zeker netjes, bij mij gaat me zijpaneel met pijn en moeite dicht 8)7
Bedankt! En ik ben er zeker van dat enkele welgeplaatste tie-wraps je al een heel stuk vooruit kunnen helpen ;)

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden