Dell Inspiron 560 MT (D005610) Review

pap_softwareNewbie 6 mei 2010, laatste update op 6 mei 2010, 979 views

Dell Inspiron 560 MT (D005610)

Pluspunten

• In principe een goede computer

Minpunten

• Werkt niet vanwege structurele hardwarefout

Features Score: 3
In principe zou dit een prima computer zijn ware het niet dat er een structureel hardwareprobleem is waar waarschijnlijk alle MT 560 gebruikers mee te maken hebben/krijgen. Het systeem start op onvoorspelbare momenten spontaan opnieuw op (soms wel 5 keer op een dag, soms een paar dagen niet). Na enkele maanden zeer intensief contact met de helpdesk (bijna alle onderdelen zijn al een keer vervangen) heb ik van Dell te horen gekregen dat dit probleem structureel is en op alle MT 560's voorkomt. De oorzaak is niet bekend. Contact met de helpdesk is inmiddels niet meer mogelijk omdat er naar de mening van Dell inmiddels teveel klanten met hetzelfde probleem zijn. Geld teruggave is ook niet mogelijk zeggen ze. Rest mij dus niets anders dan afwachten of er wellicht ooit een goede oplossing gevonden zal worden. Maar ik vrees het ergste gezien de aard van het probleem.

Zijn er andere gedupeerden? Laat het weten!

Heb jij ook een Dell Inspiron 560 MT (D005610)?

Is dit een review of een topic voor het forum? Het lijkt mij meer op het laatste.

PS bij dell wil het wel eens helpen om opnieuw een ticket aan te maken, je moet volhouden ipv toegeven dat je een ondeugdelijk product accepteert.

Ik heb zoiets ook gehad met een studio xps 16 laptop, uiteindelijk heb ik deze geruild voor een totaal ander model welke helaas wel iets duurder was en ik dus moest bijbetalen. Maar daarna had ik gelukkig geen problemen meer.

[Reactie gewijzigd door kfaessen op 6 mei 2010 18:41]

Inderdaad,ik heb mijn inspiron 560 MT in februari dit jaar gekocht en nog steeds hetzelfde probleem.Moederbord,videokaart,processor vervangen en eideloze testen met geheugen ed gedaan.Valt me vies tegen van Dell want ze weten inderdaad het probleem niet.Toch wel slordig om de consumenten die dit product gekocht hebben zo lang te laten wachten.Geen berichten van Dell,niets,zelfs niet na een aangetekende brief.Ga nu maar mijn rechtsbijstand erbij halen.
Hallo kfaessen, dank voor je advies!

Het lijkt misschien op een topic voor het forum,
maar het gaat hier echt om een structureel probleem dat zeer waarschijnlijk ALLE inspiron mt 560 gebruikers aangaat.
Dat is mij zo verteld door de helpdesk van Dell zelf.
Vandaar dat het bij de productreviews staat als waarschuwing voor de toekomstige kopers.
Is inmiddels opgelost. Dell heeft me een aangepast moederbord gegeven sindsdien niet meer gecrashed