Philips 26PF4310/10 (26", Zilver) Review

PSYch0landeR 14 februari 2006, 2.406 views

Philips 26PF4310/10 (26", Zilver)

Pluspunten

• Nog net geen 10cm Dik.
  • Zeer helder beeld
  • DVI ingang.
  • 2x 10 watt boxen
  • Slanke afstandsbediening

Minpunten

• Zwartwaarde had iets hoger gemogen
  • Maar 1x DVI (had liever Xbox 360 EN pc willen aansluitien)
  • Geen tv audio uitgang.

Ik heb deze Philips 26inch LCD Tv sinds September in mijn bezit en elke dag dat ik er naar kijk denk ik dat het een goede aankoop was.

Ik heb hem toen bij Van Gent voor de mooie aanbieding van 799,-euro gekocht en ik heb toen overal gezocht en kwam ik niet onder de 1299,-euro. Dit voor een 26inch HDTV (720p) vind ik een hele goede prijs en een DVI poort en was dus daarom ook mijn doorslag om die tv te kopen.

Hij was netjes ingepakt en ingewikkeld in een zachte doek, doos was gewoon klein en kan je makelijk me over straat als het moet omdat het pakketje maar 16kg weegt.

Beeld diagonaal:
26inch / 66CM
1280x768 pixels (ondersteund alle tv formaten maar 1080i moet hij natuurlijk wel downscalen)

Aansluitingen:
1x Coax tv antenne.
2x Scart.
1x DVI.
1x Svideo.
1x koptelefoon uitgang.
1x 4pins PC audio ingang.

Aansluiten is natuurlijk geen probleem voor de gemiddelde Tweaker. ik heb ook meteen mijn pc erop aangesloten via de DVI poort, wat voor een prachtig beeld zorgt en dan moet je zeker eens ziens als je HDTV films gaat afspelen want dat is echt EyeCandy. Helaas had mijn oude Xbox alleen een scart aansluiting dus die moest op 1 van de 2 scart aansluitingen.

De tv zou je ook makelijk aan een Vesa 10cm beugel kunnen ophangen aan de muur, ik wou het wel maar mocht niet. dus staat hij mooi op zijn draaibare zilvere voet wat ook helemaal in het design past.

Over het beeld van de kabel ben ik niet helemaal tevreden want een lcd tv moet natuurlijk dat kleine signaal opkrikken naar 1280x768pixels en dat is toch niet een erg mooi gezicht, maar omdat ik toch weinig kabel tv kijk maak het niet zo erg uit. Mijn oude Xbox had alleen erg veel last van ghosting omdat die zijn signaal ook helemaal ging opvoeren tot 1280x768 maar gelukkig ben ik inmiddels in het bezit van een Xbox 360 die ik met een VGA kabel heb aangesloten, want helaas mist deze tv wel HD Composiet aansluitingen. De Xbox 360 staat ingesteld dat hij natief 1280x768 naar de tv schopt en daar ga je echt van kwijlen hoe dat eruit ziet! Alle kleuren komen perfect over, alleen de zwart waarde had iets hoger gemogen maar het is niet echt iets waar jeje aan stoort.

Geluids kwaliteit vind ik zeer goed voor een lcd tv, het komt ook vooral omdat bijna alle lcd tv's van 26inch 2x 5watt boxen gebruiken en deze heeft 2x 10watt. Helaas heeft hij geen tulp uitgangen voor het geluid zodat je bv je stereo het geluid laat weergeven.

Ondertussen is deze tv in het assortiment van Philips al vervangen met het 4320 model dat dezelfde specs heeft alleen iets strakker design heeft.

Dus als je het geld over hebt om een LCD HDTV gekopen zou ik het je zeker aanraden mits je hem niet alleen voor kabel tv gebruikt.

Heb jij ook een Philips 26PF4310/10 (26", Zilver)?