Hiper 420TS, 420W (Dual fan) Review

Stray 13 februari 2006, 357 views

Hiper 420TS, 420W (Dual fan)

Pluspunten

• Stevig
  • Heeft een LED die verkleurt navenant de gekozen snelheid

Minpunten

• Doet niet wat er beloofd is
  • Niet beter dan een OEM voeding
  • Snel stuk

Prestaties en stabiliteit Score: 3
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 3
Koelvermogen Score: 3
Op papier zag de Hiper er een hele mooie PSU uit. Hij zou een grote airflow hebben, autmatische toerental regeling.

Dit was ook de reden dat ik mijn Aopen PSU door de Hiper heb vervangen gehad. Uiteindelijk bleek de voeding zijn beloftes niet waar te maken. Niet dat de voeding slechter presteerde dan mijn vorige, maar ook niet beter. En zeker niet zoals beloofd was.

Ik heb nooit is gemerkt dat het toerental geregeld zou worden en de temepartuur in de case was ook niet lager dan voorheen.

Uiteindelijk heeft de voeding het ook na iets meer dan 1,5 jaar begeven van de ene dag op de andere. Nu zit de orginele er terug in en dat zal nu ook zo blijven zolang deze het blijft doen.

Heb jij ook een Hiper 420TS, 420W (Dual fan)?

Niet beter dan een OEM voeding
Hiper is een A merk voeding die bij mij perfekt werkt, ik heb de Hiper HPU-4K580. Ga dus niet zeggen dat een OEM voeding of een sweex of Qtec beter is dan een Hiper.

Doet niet wat er beloofd is ? Wil je dat je voeding je case temp meteen 5 graden naar beneden haalt als je airflow sucks ? Levensduur van een voeding is niet zoveel en hangt meestal van af hoe het gebruikt wordt dus dat ie meer dan 1.5 jaar zijn werkt heeft gedaan is toch netjes ?

Mja, Iedereen heeft verschillende ervaringen hé ;)
Ik mis ook prestaties van de voeding, dat hij stevig is kan me niets schelen. Als hij maar goed werkt. En bedoel je met OEM Aopen?
OEM voedingen zijn gewoonlijk niet zo slecht hoor. Het laatste wat een (zich zelf respecterende) OEM wil is een onstabiel systeem veroorzaakt door een voeding van een B-merk.

Wat wel waar is, is dat ze gewoonlijk goed berekend zijn op de behoeften van het systeem waardoor, als je de PC gaat upgraden, ze snel niet meer voldoen.

En AOpen voedingen zijn gemaakt door Fortron dus zo slecht zijn ze niet ;)