Specificaties Tower/desktop met Ci5-750 en 6GB ram - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire M5811 (PT.SDGE2.063) Review

IncitatusNewbie 4 mei 2010, 2.261 views

Acer Aspire M5811 (PT.SDGE2.063)

Pluspunten

• prijs/prestatie (als je niet teveel van grafische kaart verwacht).
  • doodstil
  • netjes afgewerkte kast en inhoud
  • vele aansluitingen (usb, firewire, esata)
  • handige aansluitingen en aan/uitknop op kast
  • 500 wat voeding in kast (dus je kunt grafische kaart upgraden)

Minpunten

• geen windows 7 dvd
  • geen handleidingen
  • voorgeinstalleeerde bloatware
  • maar plaats voor één extra harde schijf in kast
  • gewoon sata stekkertje past nauwelijks in kast: meegeleverde harde schijf heeft er één met bochtje

Features Score: 4
Gisteren gekocht dus enkel een eerste indruk, omdat ik zelf nergens een review kon vinden. De specificaties spreken denk ik voor zich (core 5 750, nvidia 320, 6 gig geheugen, 1 tera harde schijf). Dat is prima voor de prijs, maar overschat de grafische kaart niet (3dmark advantage geeft een score van maar 3872). Battlefield bad company is op 1650-1080 niet meer speelbaar met alles op medium.

Je koopt dit systeem voor processor, geheugen, harde schijf en aansluitingen, niet voor de grafische kaart!

Uit de doos werd ik blij verrast door hoe stil het systeem is: letterlijk geluidloos!
Ook positief vind ik de de aansluitingen en de aan/uit knop op de bovenkant.
Minder te spreken ben ik over de hoeveelheid voorgeinstalleerde bloatware. Een schone installatie is niet te maken, want een windows 7 dvd ontbreekt. In plaats daarvan ben je meer dan 30 minuten bezig drie recover dvds te maken. (lege dvd's zijn bijgeleverd)

Ook slecht vind ik het ontbreken van handleidingen.

In de kast is alles netjes bij elkaar gebonden. De kast werkt met schroeven, maar dat vind ik geen groot nadeel. In de kast is ruimte voor één extra harde schijf, hoewel acer op de website verkondigt dat er plaats is voor twee.

Heb jij ook een Acer Aspire M5811 (PT.SDGE2.063)?

Hoi Rupie. Dank voor je reactie. Ik heb geprobeerd dingen op te schijven die ik zelf graag van tevoren had willen weten, maar zoals je wel merkt ben ik geen expert. ik vergelijk het met mijn vorige pc's: een dell 8300 in 2003 en een alternate terra720 in in 2006. Bij beiden zaten windows dvs's (xp en vista) en bij de Dell ook nog een handleiding. Beiden maakten ook meer herrie (vooral de Terra). Ook stond er op beiden veel minder zooi geinstalleerd.

Heb je toevallig enig idee hoe ik een schone windows installatie op deze computer krijg? Ik heb dus geen windows 7 dvd, maar wel een licentie?

Tenslotte wat voor soort info zou ik volgens jou aan de recensie moeten toevoegen? Of heb je misschien een link naar wel een goede review, dan kan ik die een beetje nadoen.

Dank.
ahh, in dat geval snap ik je punten ;) Het is ook niet bedoelt als kritiek hoor, het is juist positief dat je andere potentiële kopers wilt hebben met jou ervaring. Ik heb even zitten kijken of ik een beetje een degelijke review van een compleet systeem kon vinden en ik kwam deze tegen: productreview: Asrock ION 330 Zwart review door luckyjan.

Tips om een review te schrijven kun je ook vinden in de diverse blogs van Pjerry en de daaropvolgende redelijke nieuwe handleiding. Ik ga zelf meestal uit van de punten waarop je een product beoordeelt met de sterren. Als je de informatie die je in je reactie geeft bijvoorbeeld als onderbouwing had gebruikt in je review zelf voor de negatieve punten dan was je al weer een stukje verder geweest bijvoorbeeld ;)

Een echte schone installatie zal je lukken via een 'normale' Win7 DVD als je die toevallig hebt liggen. Ik durf alleen niet helemaal zeker te zeggen of dat kan met de meegeleverde code of dat je dan echt een andere licentie moet kopen.

Succes met de verbeteringen in ieder geval!

[Reactie gewijzigd door Rupie op 4 mei 2010 22:20]

Je positieve en negatieve punten zijn allemaal punten die je kunt verwachten bij een kant en klaar systeem als je het mij vraagt. Wat betreft de negatieve punten:

- Windows DVD's worden met vrijwel geen enkel systeem meegeleverd. Je mag het juist heel erg positief vinden dat je er lege DVD's bij krijgt, dat heb ik namelijk nog nooit gehoord of gezien.
- Geen handleidingen is ook standaard. Het is heel wat jaren geleden dat ik een handleiding bij een pc heb gekregen, ik denk dat dat Win98 was. Tegenwoordig wordt dat meestal als pdf meegeleverd op het systeem zelf of is te downloaden vanaf de site
- bloatware: ook niet echt verrassend bij een kant en klaar systeem, volgens mij heeft elke leverancier dat 'probleem'.
- Maar plaats voor 1 extra schijf: Kant en klare systemen zijn altijd kleine kasten. Deze systemen zijn gewoonweg niet bedoelt om zelf heel veel aan te sleutelen en aan te passen.
- het feit dat je een gehoekte satakabel nodig hebt is een negatief punt? Die zijn wat mij betreft net zo standaard als rechte sata kabels hoor.

Goed dat je als eerste een review maakt van een product, ik hoop dat je de tijd vind om het wat uit te breiden zodat potentiële kopers er echt iets aan hebben! succes in ieder geval!
Ik heb ook een acer. Maar ik kreeg 2 dvd's erbij die een herinstallatie kunnen uitvoeren.

Als het goed is heb je een partitie waarmee je windows 7 kunt herinstalleren zoals de meeste nieuwe pc's
verder is het jammer dat er een nvidia 320 inzit. Niet zo goede kaart helaas
Hoi Incitatus,

Bedankt voor deze review.
Handig, want ik zag deze met een actie op dynabyte en wilde deze graag aanschaffen.
Vooral het feit dat je aangeeft dat hij zo stil is, is goed om te horen.
Ga de pc in de woonkamer zetten dus geluid (of juist het ontbreken daarvan) is belangrijk.
Veel van de andere zaken kan ik lezen uit de specs, maar dit dus niet.

Zitten er ook aansluitingen aan de voorkant misschien ? Voor USB en zo ?

Groeten,

Piet
Dag Incitatus,

Er goed van je deze review. Alle informatie helpt bij het besluiten, en van dit systeem is niet veel te vinden buiten de specs van de fabrikant om. Dat van de herrie vind ik ook zeer belangrijk om te weten, ook bij mij komt de PC in de woonkamer.
Dat de grafische kaart minder is, is dat alleen van belang bij de geavanceerde spellen?

Groeten,
Erik
Hoi Erik,

Ja, de grafische kaart is prima om een dvd af te spelen of voor video/foto bewerking. Je kunt er ook best een spelletje op spelen, maar dan moet je genoegen nemen met lagere resoluties en instellingen. Ik heb portal, king's bounty en bfbc op deze computer gespeeld. Zoals eerder gezegd is battlefield bc speelbaal op low op 1650-1080, portal is prima speelbaar op high op 1280-800, king's bounty op high op 1650-1080. Dus prima voor niet te nieuwe of niet te zware spelletjes, maar als je de nieuwste shooters op high of medium wilt spelen moet je deze computer niet kopen of er een nieuwe grafische kaart in zetten.

groet,

Incitatus
Hallo!

Na deze review te hebben gelezen heb ik uiteindelijk besloten om de Aspire M5811 te nemen!
Hij bevalt me goed. (Voornamelijk de stilte). :)
Wel jammer van de grafische kaart, maar verder is het prima! (Ik had hem voor 770 euri)

Groetjes,
Henry
Ik lees hier niets over usb problemen en ps2 problemen.

Op het duitse acer forum, barst het van de problemen dat windows vista en windows 7 in the devicemanger, allemaal uitroeptekens laat zien mbt tot de ps2 en usb aansluitingen.
Hoi Piet,

Blij dat je er wat aan had. Aan de bovenkant zitten 4 usb poorten, een koptelefoon en een hoofdtelefoon uitgang. Daar zit ook een opklapbare geheugenkaartlezer. Tenslotte zit er bovenop een heel raar luikje waar onder je net een dvd kan opbergen. Vraag me niet waarom. Andere poorten zitten aan de achterkant.

Na twee ben ik nog steeds erg tevreden over de aanschaf. Het systeem werkt vlot en soepel. Al blijft het jammer van de grafische kaart.

Groet, Incitatus
Er zit standaard al één harde schijf in de kast en er kan één extra harde schijf bij. Dan is er toch plaats voor twee harde schijven in de kast?

Maar voor de rest is het een goede review, maar er kon wel wat meer inhoud in.