Apple TV 4K 32GB

Specificaties WiFi • 32GB - Bekijk alle specificaties

Apple TV 4K 32GB Review

NielsTn 13 mei 2019, laatste update op 13 mei 2019, 1.349 views Product gekocht

Apple TV 4K 32GB

In gebruik als computer voor Zwift (digitaal wielrennen i.c.m. een 'slimme' trainer die de weerstand regelt en vermogen meet).

Pluspunten

• Compacte behuizing
  • Fluisterstil/ geluidloos
  • 4K/Dolby Vision/HDR10 support

Minpunten

• geen HDMI kabel bijgeleverd
  • beperkt aantal Bluetooth connecties

Geluidskwaliteit Score: 5
Voor het sporten (en specifiek wielrennen/mountainbiken) heb ik de Apple TV 4K aangeschaft. Gekozen voor de 32Gb uitvoering, deze is toereikend om Zwift (een applicatie) te draaien, zonder haperende beelden op een 4K televisie. Note: Zwift rendert zijn beelden op 1080p!

Installatie

Installatie is eenvoudig: voedingskabel aansluiten, en de HDMI kabel verbinden met de TV. En klaar om te draaien.
Configureren is ook makkelijk, zeker als je een iPhone hebt.
Al met al ca. 5-10 minuten werk.
Door de compacte behuizing kan ik de AppleTV mooi achter de televisie opbergen (gemonteerd aan de wand).

Opstarten/inschakelen van de Apple TV is letterlijk seconden werk. Dit gaat echt vlot!

Zwiften

Tijdens Zwift maak ik noodgedwongen gebruik van de Zwift Compagnion applicatie, die een aantal Bluetooth bronnen koppelt en bundelt naar 1 kanaal richting Apple TV. Ik gebruik voor bluetooth: een Wahoo Kickr (2014), Garmin Vector 3, Wahoo TickrX hartslagmeter. Mocht je dus connectieproblemen hebben met enkele apparaten op je AppleTV i.c.m. bluetooth: er zijn oa op Youtube (Shane Miller, DC Rainmaker) goede tips te vinden.

Tijdens zwiften (zowel workouts, als normaal cruizen danwel deelname aan events, blijft de animatie smooth weergegeven worden. Verbinding tussen de AppleTV en Zwift/internet heb ik wireless op 5GHz band lopen met een gemiddelde signaalsterkte.

Geluid is over de speakers van de tv, dus afhankelijk van je setup (HT-set, TV etc) kan dit verschillen.

Beeldkwaliteit over HDMI op een 4K televisie in eerder genoemde 1080p resolutie is gewoon strak en goed te noemen.

Tips

Na installatie heb ik tevens eerst handmatig een controle gestart op updates vanuit Apple. Er werd direct een update naar AppleTV 12.2 gevonden en geinstalleerd.

Qua menu-layout geef ik de voorkeur aan de 'dark mode' menu: donkergrijs is wat rustiger. Voor je eigen oordeel zou je zelf nog naar een 'light mode' kunnen kiezen, maar deze ervaar ik als te fel/te helder.

Let bij aanschaf goed op: je kan soms goedkoper een Apple TV vinden, maar dit blijkt aak de oudere versie te zijn (die oa geen 4K ondersteund).

Heb jij ook een Apple TV 4K 32GB?

Meer advertenties

Ontgaat mij hierbij waarom de Apple TV 4K is aangeschaft, met nog een waarschuwing van let op 4K versie (de non-4K werkt uitstekend en is goedkoper voor hen die 4K niet willen/hoeven). Ik kijk programma's op Apple TV zoals nederlandse televisie, netflix en youtube. Een of meer trackers koppelen aan Apple TV zou niet mijn doel zijn en hoor ik voor het eerst. Lijkt meer op Wahoo reclame dan review Apple TV.
ik heb apple TV 4K ook gekocht, voor Zwift en series kijken:
ideaal om op mijn LG oled series/4k content te kijken met HDR en ik koppel hem af neem hem mee naar zolder om daar op een oude TV en Tacx (fiets trainer) te zwiften op een TV daar.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Verenigde staten