NEC ND-3520 16x (Dual-layer) Review

djcasl 28 januari 2007, 440 views

NEC ND-3520 16x (Dual-layer)

Pluspunten

• Zeer goede prijs kwaliteits verhouding.
  • Zelfs na bijna 2 jaar fikken doet ie het nog steeds zeer goed.
  • Snel en betrouwbaar.
  • Leest bij mij alles wat ik hem voer.

Minpunten

• Geen apart lampje om aan te geven dat ie aan het branden is.
  • 28-01-07 Dat mis ik nog steeds, maar kan er mee leven.

Media-foutgevoeligheid Score: 5
Media-compatibiliteit Score: 5
Schrijfsnelheid Score: 4
Leessnelheid Score: 5
Bij het uitlezen met bijv. DVD decrypter heeft mijn Lite-on nog wel eens problemen, ik lees nu eigenlijk alles uit met mijn brander en veelal zonder media fouten. Ik lees vaak reviews over de hoge geluidsproduktie bij het lezen van films of het branden van CD's. Ik heb daar zelf absoluut geen last van. Vandaar dat ik de geluidsproductie ook een goed oordeel geef. Ik heb al verschillende media geprobeerd van Philips DVD's tot de merkloze CD's van de Aldi en de DVD's van de Lidl. Er is 1 CD mislukt maar dat was mijn eigen schuld omdat ik mijn machine ophing. Dus so far so good.

Update 28-01-07
Deze brander nog steeds in gebruik en hij doet het nog steeds fantastisch. Ik gebruik de laaste NEC firmware en hij doet het goed met verschillende media. Zowel de goedkope als de dure.

Ik hou mij nu meestal aan Fuji of Philips DVD's maar dit is meer omdat mijn DVD speler in de kamer dat prettiger vind. Ik moet zeggen voor een brander van bijna 2 jaar oud doet ie het nog super. Ik brand ongeveer 2 tot 300 DVD's per maand.

Heb jij ook een NEC ND-3520 16x (Dual-layer)?