Noctua NH-U14S

Specificaties 140mm diameter met 24,6dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Noctua NH-U14S Review

Lagavulin1963 28 april 2019, laatste update op 28 april 2019, 124 views Product gekocht

Noctua NH-U14S

De NH-U14S vervangt bij mij de NH-U12S op een Kaby Lake i5 7600K. Sinds kort ben ik aan het overklokken, en met de NH-U14S wordt de i5 nu niet warmer dan 60 graden in CPU intensieve games. Met de NH-U12S ging het richting de 70 graden. Beide doodstil, geweldig.

Pluspunten

• Geweldige koeling
  • Heel stil
  • Inbouwgemak
  • Bouwkwaliteit
  • 6 jaar garantie
  • Prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• Helemaal niets

Heb jij ook een Noctua NH-U14S?

Die kabel hangt net naast de ventilator. Gaat dus goed.
Ik heb geëxperimenteerd met fans aan de bovenkant, en met de ModuVent van de Define R6 open of dicht.
Dit biedt het beste resultaat. 2 fans werkt niet, dan wordt koele lucht de kast uitgezogen voordat die de koeler heeft bereikt. Overigens zit er onderin de kast ook nog een 140mm Noctua fan die lucht aanzuigt en richting de GPU blaast. Voorin 3 x NF-A12x25 PWM.
De bovenste fan zuigt ook warme lucht weg die opstijgt vanaf de videokaart. Die wordt max. 60 graden
De algehele airflow in de case is dus van voren-onder naar achter-boven.
Genereert die kabel van je boven ventilator niet teveel turbulentie voor de uitblazende ventilator aan de zijkant? Daarbij vraag ik me ook af hoeveel zin die bovenste ventilator heeft?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Laptops