AKG N700nc (Zilver, Zwart)

Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

AKG N700nc (Zilver, Zwart) Review

MichaelRhee 19 april 2019, 423 views Product geleend

AKG N700nc (Zilver, Zwart)

Goede geluidskwaliteit, comfortabel en betaalbaar

Pluspunten

• Degelijk gebouwd
  • Comfortabel
  • Noise Cancelling

Minpunten

• geen apxT compatibaliteit

Het eerste wat je te doen staat is de hoofdtelefoon uit te pakken en dan valt meteen op dat de beschermhoes vrij groot is. Ik vind dit geen nadeel, hij is lekker diep waardoor de hoofdtelefoon er makkelijk in past inclusief accessoires zoals de oplader. Ja, het neemt aardig wat ruimte in je rugzak in maar je weet tenminste wel zeker dat je high-end hoofdtelefoon goed beschermd is. In de doos zit naast de hoofdtelefoon ook een adapter voor bijvoorbeeld in het vliegtuig, een USB oplaadkabel en een audiokabel met een 1 knop bediening die op de meeste smartphones functioneert.

Mijn eerste indruk was meteen goed. Het materiaal van de hoofdtelefoon voelt erg degelijk aan. Glad zilver plastic met rubberen afwerking aan de buitenkant van de oordoppen zelf. Dit allemaal afgewerkt met chromen omlijstingen geeft de hoofdtelefoon toch wel een luxe uitstraling. Het is jammer dat alleen de zilveren kleur ( tot nu toe ) beschikbaar is want ik zou toch meer fan van zwart zijn. Opbergen is geen probleem, de hoofdtelefoon is vrij plat te maken doordat je hem als het ware opvouwt zodat het makkelijk in de beschermhoes past. De oorkussens zijn uitgerust met een soort memory-schuim. Ze passen echt heerlijk over mijn oren heen en ook na lang dragen zit de hoofdtelefoon nog erg comfortabel.

De hoofdtelefoon maakt gebruik van Bluetooth 4.2 en dat is prima. Wat de echte audio fanaten echter wel tegen het hoofd gaat stoten is dat er geen aptX compatibiliteit is. Deze verbeterde audiocodec geeft een aanzienlijk beter geluidskwaliteit. Luister je muziek via Spotify e.d. dan zal je geen verschil merken maar de muziekliefhebbers die de best mogelijke audiobestanden afspelen zullen dan toch afhaken, jammer.

De bediening spreekt best wel voor zich, alle knoppen bevinden zich rond de rand van de beide oordoppen. De knoppen voelen degelijk aan en geven je goede feedback door de “klik”. Links de controle knoppen zoals volume, en rechts de aan/uit knop en noise cancelling bediening. De volume omhoog knop ingedrukt houden en je krijgt het volgende nummer, volume omlaag en je krijgt de vorige. De aan/uit knop is meer een soort schuifje, schuif en houd vast zodat je de hoofdtelefoon kan pairen met je telefoon. Het is dan verstandig de AKG app te downloaden voor meer gebruikersgemak. De app geeft bijvoorbeeld opties om de smart ambient functie in te stellen en deze is weer te bedienen met de knop op de rechter oordop. De ambient aware functie zorgt ervoor dat er meer buitengeluid wordt doorgelaten en dit werkt verassend goed. Luister je graag naar muziek op een harder volume zul je merken dat de functie is minder effectief is. Maar aangezien we goed voor onze oren moeten zorgen raad ik dit niet aan. De Talk Thru functie brengt je in staat de volume compleet weg te laten vallen zodat je gesprekken kan volgen/voeren, dit werkt prima. Wat ik alleen niet begrijp is dat je muziek niet gepauzeerd wordt. Gebruik je deze functie dus even kan het zijn dat als je weer terug gaat naar je muziek je al bij het volgende liedje bent. De app geeft trouwens ook toegang tot een equaliser zodat je jou muziek genre nog beter kan laten klinken. De batterij gat ongeveer 20 uur mee met bluetooth en noise cancelling aan. De hoofdtelefoon is makkelijk op te laden met een micro-usb ingang, dit had van mij best USB-C mogen zijn maar geen groot gemis.

Het geluid is mooi vol en scherp en zal vele malen beter klinken dat de hoofdtelefoon die je vervangt met deze AKG. Geeft de hoofdtelefoon het beste geluid mogelijk ? Het korte antwoord is nee. Het ontbreken van aptX compatibiliteit is al een aderlating maar vergeleken met andere hoofdtelefoons in dit prijs segment, is dit zeker niet de beste. Het geluid klinkt iets vlakker en minder levendig dan ik gehoord heb bij concurrerende aanbieders. De AKG N700NC is wel absoluut zijn prijs waard. Comfortabel, prima geluidskwaliteit en makkelijke bediening en esthetisch ziet die er na mijn mening top uit.

Wanneer koop je nou deze hoofdtelefoon of juist een ander in dit segment ? Hangt ervan af wat je belangrijk vind. Als je op het uiterlijk valt, kopen. Je hebt dan een geweldige hoofdtelefoon met uitstekende noise cancelling en goede geluidskwaliteit. Ben je een audiofiel en verwacht je niet meer dan het beste qua geluid, dan zou ik toch nog even research doen, en wellicht dat je alsnog op deze uitkomt maar het kan absoluut beter.

Heb jij ook een AKG N700nc (Zilver, Zwart)?

Hoe is de NC vergeleken met een Sony WH-1000XM3 en/of een QuietComfort 35? Het is een mooie review qua features, maar ik lees weinig over over het geluid i.c.m. NC van andere merken.
Simpel antwoord, ik heb niet veel vergelijkings- materiaal qua NC. Enige vergelijking die ik heb is met mijn gaming headset en die is een stuk minder dan van deze AKG. Sorry maar ik kan je helaas geen antwoord geven of deze hoofdtelefoon betere HC heeft dan andere merken/types.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, wat Antlantis vraagt.
Ik had een Sony wh-1000xm3, een 2e kans van coolblue, uitstekende NC, maar deze had een hoge ruis aan alleen de li kant en dat wordt op een gegeven moment irritant, dus terug gestuurd.
Nu een bose quitcomfort 35II gekocht, prima geluid, NC iets minder goed dan een Sony.
Maar nu is de Bluetooth weer brak. Ik snap de goede reviews van die dingen niet.
Op iPad pro 2016 model, kan ik niet verder dan 3 meter weg, daarna begint de BT te haperen en het geluid dus oom. Op een iPhone 7plus is dat iets beter, maar nog steeds bij 4 meter gaat het weer hakkelen.
Heb een bt transmitter op mijn versterken en dat is helemaal een ramp.
En dat terwijl een audiologic BT koptelefoon van 16 euro bij de supermarkt wel 10 meter bereik geeft.
Oké, geluid is veel minder en accu gaat hooguit 3 uur mee, maar om mee te schilderen was het een prima ding. En veel betere BT connectie dan de dure Bose QC 35II.

Denk dat ik de Bose ook weer terug stuur, want zo een slechte BT verbinding heb ik nooit gehad.
Bij mijn buurman ook gestrest met iPhone X , ook hier maar 3 meter bereik.
Op Engelse fora van Bose klaagt men hier ook steen en been over, maar gek genoeg zie je dit niet in Nederlandse reviews terug. Kloppen de reviews in NL wel ? ( dat begin ik mij af te vragen ).
Ik kan je helaas geen antwoord geven betreft de NC omdat ik daar geen vergelijkings- materiaal voor heb. De Bluetooth functioneerd voor mij prima, geen problemen mee ervaren. Nu moet ik wel zeggen dat de afstand nooit ver is geweest. Mijn telefoon zit altijd in mijn zak.

Wat ik wel weet is dat bluetooth de geluidskwaliteit comprimeerd zodat het zonder haperingen over gedragen kan worden. Daarom vindt ik het ook zo jammer dat er geen aptX compatibiliteit is. Deze superieure codec maakt het mogelijk het geluid over te dragen via de normale Bluetooth route maar met een veel hogere kwaliteit door een hoog waardige compressie. Ik leg het wel erg makkelijk uit zo maar ben je nieuwsgierig lees hier meer: https://phiaton.com/blogs...t-for-wireless-headphones

Wellicht dat de hoofdtelefoons die jij geprobeerd hebt een hogere geluidskwaliteit gebruikt, dus is de BT ook beperkter, lijkt me. Ik ben geen bluetooth expert hoor, puur speculatief.

[Reactie gewijzigd door MichaelRhee op 23 april 2019 21:55]

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones