Apple Airpods (2019) met oplaadcase (Wit)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Apple Airpods (2019) met oplaadcase (Wit) Review

Aviv1 15 april 2019, laatste update op 16 april 2019, 1.345 views Product gekocht

Apple Airpods (2019) met oplaadcase (Wit)

Mooi Apple product maar geluidskwaliteit is zeer bedroevend.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Design
  • Praktisch

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Pasvorm
  • Prijs/kwaliteit

Men zegt dat het geluid beter is dan de standaard Apple EarPods (met draad) maar dit is niet zo. Wel is er wat meer bass toegevoegd, alleen draagt dit nergens aan bij. In plaats daarvan zorgt dit enkel dat de middentonen minder goed hoorbaar zijn.

Voor het luisteren naar muziek heb ik ze ook niet gekocht. Het is mijn inziens zonde om hiermee naar muziek te luisteren. Echter, als je niet beter bent gewend dan €50 'oordopjes' lijkt dit 'prima'. Maar ik ben verwend; zelf gebruik ik al jaren bedrade Shure SE535 in-ear headphones (€380) en als je dit hoort springen de tranen in je ogen, zo slecht. Maar ook voor het geld is het geluid ondermaats; voor minder dan 100 euro heb je In Ears die tienmaal beter klinken dan dit. Bijv. de Shure SE215.

En eigenlijk vind ik het erg goedkoop van Apple om zulk ondermaats geluid te leveren voor €180. Middentonen worden onderdrukt door de lage tonen, er is zeer weinig detail en totaal geen scheiding tussen vocals en instrumentals. De soundstage is niets meer dan een bij elkaar geveegde presentatie van geluid. Apple probeert dit te verbloemen door wat goedkope bass toe te voegen omdat de massa dat als 'goed geluid' aanmerkt. Maar een gitaar valt niet eens op, een drumbeat is niets meer dan wat gebonk en de vocals zitten daar een beetje tussenin.

Maar voor audioboeken, podcasts, telefoneren, YouTube, apps, is dit ideaal. Omdat:
  • Je hebt ze in 1 tel in je oren en als iemand tegen je praat, heb je ze in 1 tel uit je oren
  • Ze blijven redelijk goed in je oren zitten maar op de fiets waaien ze er bij mij uit (vrees ik)
  • Je sluit je niet volledig af van je omgeving omdat het geen in-ear is, en toch stoor je niemand met je telefoon geluiden
  • Batterij gaat lang mee
  • Verbinding is in 2 tellen gereed, met verschillende Apple apparaten.
  • Stabiel, geen lag en sync issues
En uiteraard, geen draden/adapters is wel relaxt.

Conclusie: kopen zolang het maar niet voor muziek luisteren bedoeld is. Doe jezelf dat niet aan. Voor muziek kan je zoveel beters kopen voor minder geld. Dit koop je alleen omdat ze gewoon praktisch zijn.

Persoonlijk vind ik het overigens geen mode dingetje. Ik word er in het openbaar liever niet mee gezien hoewel het ook weer geen schande is daar steeds meer mensen ze dragen.

Heb jij ook een Apple Airpods (2019) met oplaadcase (Wit)?

De reden waarom jij het niks vind, is voor mij juist een reden om het wel wat te vinden!
Ik heb zelf een hekel aan in-ears, veel te 'drukkend' gevoel.

Als ik mij volledig wil afsluiten, zet ik wel mijn headset op (Bose QC35II).
De reden waarom ik interesse heb in de AirPods is juist omdat ik toch muziek kan luisteren tijdens het fietsen, zonder dat ik teveel van mijn omgeving mis.
Dan heb je mijn review niet goed gelezen. Ik heb ze ook om die reden gekocht: als ik mij volledig wil afsluiten, doe ik wel mijn In-Ears in (Shure SE535).

Maar dat wordt na een uurtje dragen vermoeiend en het is een werk om ze in je oren te stoppen dus je haalt ze er ook niet zomaar uit. Echter, het geluid is geweldig. Ideaal voor in de trein of wanneer je je moet concentreren of je wil afsluiten van de omgeving.

Voor de standaard audioboeken, podcasts, e.d. zijn de earpods veel prettiger. Maar dat betekent niet dat de geluidskwaliteit goed is voor het geld dat je er voor neerlegd.

Ik draag ze niet op de fiets, daarvoor is de fit met mijn oren niet voldoende.
Gave review, dank je. Heb door een lichte audio-achtergrond nooit de neiging gehad ze te kopen, maar las her en der dat de Airpods ondanks de hoge prijs toch wel verrassend goed waren. Qua gebruik dus wel, maar toch weer die vréselijke Beats-geluids(on)kwaliteit. _/-\o_
Ben ik het niet niet mee eens, ik heb ze dag 1 Besteld en gebruik ze dagelijks
geluid is in de verste verte niet te vergelijken met de bass overload van beats
Een opvallende review (alleen al door geluidskwaliteit als 'tien maal beter' te benoemen). Het is duidelijk dat Aviv1 geen fan is van de buds maar de meeste reviews of hifi related sites zijn toch een heel stuk milder. Bijvoorbeeld What Hifi: "Apple has always gone for a natural, fairly neutral sonic balance across all of its products, and it’s no different with the new AirPods. There’s no artificial boosting of bass or enhancement of treble. You feel as though you’re listening to music with little to no manipulation, and that’s something for which we’re always hugely appreciative." Mijn persoonlijke ervaringen zijn ook zo. Rustig, gebalanceerd maar ook saai en met weinig leven. Duidelijk niet gemaakt met pure hifi als doel maar als je ze vergelijkt met andere buds met dezelfde functionaliteit (draadloos etc) werkelijk niet veel slechter.

Aviv1, je moet echt eens langs de Apple store om een ander paar te luisteren want het kan zomaar zijn dat die van jou gewoon defect zijn. Jouw ervaringen zijn zo anders dan van gerenommeerde reviewers dat de verschillende meningen moeilijk te verenigen zijn.
Ben het hiermee eens. Ben behoorlijk gevoelig en onderlegd in geluid en nee, het is niet zo best vergeleken met veel andere dingen (Bose QC xxx, goede inears, ...) maar het is aardig - niet geheel bedroevend.

Wel heeft Aviv wat mij betreft gelijk in twee dingen:
  • Toevoegen ‘goedkope’ bass door appel; ik weet niet wat ze hebben gedaan maar als je zelf ook maar enigszins met een EQ wat bass/midden toevoegt, zijn de AirPods al overstuurd (distortie), zelfs als je algeheel ref punt verlaagt; en
  • Ik kan er ook niet helemaal bij, dat voor zo een bedrag niet een beter geluid haalbaar was en wijt dat net als Aviv aan luiheid bij appel: de andere, terecht genoemde voordelen en gebrek aan échte concurrentie op die punten maakt dat genoeg mensen (incl. ik) toch hiervoor gaan zodat ze de winstmarge ongestraft kunnen maximaliseren ten koste van beter geluid, wat technisch toch zonder twijfel mogelijk zou moeten zijn - en dus een kwestie van kosten dat ze het niet doen.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5