Dali Oberon 5 (Zwart) Review

SwanSong 14 april 2019, laatste update op 14 april 2019, 1.600 views Product gekocht

Dali Oberon 5 (Zwart)

Bijna-high-end speakers voor mooie prijs die muziek luisteren weer plezier geven. Niet te groot, fraai design.

Pluspunten

• Veel detail
  • Diepe volle onoverdreven bas
  • Fraai design
  • Niet te groot

Minpunten

• Hoog mag iets minder dof

Muziekweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Mid- en hoogweergave Score: 4
In mijn 7.1 surround set miste ik, bij muziek luisteren, het volle geluid dat ik wel op mijn oude stereoset had. Daarom, ter vervanging van twee Canton CD200 zuilluidsprekers, deze twee Dali Oberon 5 speakers gekocht.
Met het oog op de Spouse Acceptance Factor, mochten het geen joekels meer worden; anderzijds weet je dat body in geluid ook alleen met body in de kast lukt.
De twee Dali’s voldoen helemaal aan mijn bovenbeschreven behoefte. Opeens heeft muziek weer volheid en body. Qua bas zet ik de Yamaha subwoofer niet meer aan bij muziek. In nummers van na ca. 1995 is de bas veel zwaarder gemixed dan in oudere opnames: hier mag het zelfs wat minder. Qua detail hoor ik dingen als achtergrond zang in bekende nummers, die ik nooit eerder heb gehoord.
Het hoog zou misschien wel iets helderder mogen, misschien gewenning, maar met de twee kleine Infinity fronts erbij is dit ook gecompenseerd.
Wat design betreft: De Oberons zijn niet dominant aanwezig, ondanks de grotere omtrek dan de Canton zuiltjes. Doordat ze maar een metertje hoog zijn, zijn ze eigenlijk zelfs onopvallender, zeker in het zwart. Ook de aluminium voet vind ik zeer mooi en elegant.

Heb jij ook een Dali Oberon 5 (Zwart)?