Samsung Galaxy Tab S5e WiFi (4GB ram) 64GB Zwart

Specificaties 10,5" • 2560x1600 (WQXGA) • 64GB • Android 9.0 - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Tab S5e WiFi (4GB ram) 64GB Zwart Review

Scripted 13 april 2019, 2.721 views Product gekocht

Samsung Galaxy Tab S5e WiFi (4GB ram) 64GB Zwart

Dun.... echt heel dun maar dat doet er eigenlijk niet toe. Mijn vorige tablet was de Nexus 10 welke het nog steeds doet.. maar wat een verademing nieuwe Android versie.. snel, lange accu duur, prachtig scherm, dunne randen, prima camera, vinger print reader op power button.

Pluspunten

• Scherm
  • Accu
  • Android versie
  • Formaat en bezzels
  • Speakers, 4x
  • Adapter 3.5 jack
  • USB C

Minpunten

• Te dun?
  • Geen 3.5mm jack
  • Nog geen cases/protectors

Voor de missende 3.5mm jack een punt aftrek, maar het zou ook niet passen i.v.m. met de dikte van de tablet. Wel is er een degelijk dongle bij geleverd.
Omdat de tablet zo dun is ook voor de robuustheid een punt aftrek. Niet dat de tablet breekbaar aanvoelt. Voor de rest is de doos minimaal gevuld. Lader, USB C kabel, micro Sd sleutel, boekjes, 3.5 dongle.

Gewoon lekker voor internetten, Netflixen, gamen en best heel prima geluid uit 4 speakers.

Nog niks gevonden wat me irriteert of tegen valt.
Dat laat ik weten...

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab S5e WiFi (4GB ram) 64GB Zwart?

Persoonlijk lijkt het mij zinvoller om prestaties te vergelijken met andere tablets, waaronder de Galaxy Tab S3 en Tab S4.
Tja, maar die heb ik niet... :)
En als je doelt op de screenshots, dat doet de app vanzelf. :D

[Reactie gewijzigd door Scripted op 14 april 2019 16:46]

Prima en lekker snel ook. Toch ook een minpuntje, de aan uit knop is verzonken en mede daardoor, vooral in wat donkerder omgeving, lastig snel en op gevoel te vinden voor zijn doel als vingerafdruk scanner.
Ja klopt, maar je voelt hem wel als je beweegt met je vinger, het is even wennen.
Ik had hem liever iets dichter in de hoek gehad.
En de volume toets reageert andersom dan ik had verwacht.
Nog steeds in portrait stand dat de volumeknop naar beneden harder is en naar boven zachter? Heb een Tab S2 (2015) en dat stoorde me enorm. Zit nog steeds met regelmaat verkeerd te drukken. Toch lijkt me deze nieuwe S5e een ideale vervanger voor mijn ouwe tabletje. Vooral ook de fast charging lijkt me een verademing. Heb je globaal een idee hoe lang het opladen duurt bij de S5e?
Hoe voelt de tablet aan? Is die niet zo dun dat hij fragiel aanvoelt?
Nee, hij voelt eigenlijk best heel stevig en solide.
Hoewel ik geen echte bend test durf te doen haha.

Ik kan hem zo 123 niet torderen of buigen met lichte kracht.
Misschien Jerryrigeverything binnenkort. :o :+
Zit op de Gouden versie te wachten denk a.s. Woensdag bij Informatque besteld, heb nu nog de Tab S 10,5 ook heel dun scheelt iets van 5 mm. Maar android 6.0.1 dus ik ben benieuwd naar deze.
Nette en informatiever review, chapeau!
Ik wil binnenkort ook een tablet kopen (voor o.a. gebruik met drones) en vind hetgeen er nu op de markt was niet bepaald aantrekkelijk. Het zijn in feite allemaal verouderde devices met oude Android versies en moet je maar afwachten hoelang die nog ondersteund worden. Deze heeft echter Android 9 (!). Ik dacht dat Pie, zoals de nieuwe Android wordt genoemd, nog in de Beta fase zat. Dan lijkt mij dit tablet voorlopig wel toekomstzeker. Ik ga nog even wat meer reviews lezen, maar dit is zeker een goede kandidaat!
Bedankt, ik hoor links en rechts dat deze tablet niet snel genoeg zou zijn. Ik ben zelf nog niks tegen gekomen wat hier op duid. Ik denk dat het theoretisch geneuzel is. Accu duur van 12 tot 13 uur screen on time blijft me verbazen.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Verenigde staten