Tweakers zegt: 8,5

Huawei P30 Zwart

Specificaties 6,1" • 2340x1080 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei P30 Zwart Review

rmuije 12 april 2019, laatste update op 14 april 2019, 1.062 views Product gekocht

Huawei P30 Zwart

Ik heb deze P30 gunstig via Vodafone verkregen (€588) met contract verlenging. Ik kom na een reeks Samsung Galaxy S series nu van de Sony Xperia XZ3 af en was het instellen even wennen. Ging niet zonder slag en stoten. Uiteindelijk zeer tevreden.

Pluspunten

• Raectie snelheid
  • Batterij duur
  • Gewicht
  • Hardware
  • Camera
  • Vingerscanner

Minpunten

• Gegevens overzetten
  • Instellen vraagt geduld

Als we het over de hardware en batterij hebben, dan is de P30 de grote winnaar. Telefoon reageert snel. De batterij gaat makkelijk ruim een dag mee met intensief gebruik. Laad ook snel op. (de Sony XZ3 houd het nog geen dag vol en laad een stuk langzamer). Ook is de P30 een lekker licht apparaat om mee te dragen. De Sony met bescherming is zwaar maar voelt kwalitatief robuust aan.

Het menu van Huawei is wennen. Het is soms lastig om bepaalde instellingen te vinden. Anderzijds er valt veel in te stellen. Om de vingerscanner goed ingesteld te krijgen heeft tijd gekost. Ging niet zonder slag en stoot. Voor mij gaf de doorslag dat deze P30 compact, licht en niet aan scherm grootte inboet en een dual sim is.

Mijn conclussie het is een mooie compacte telefoon, snel in gebruik met een buitengewoon goede camera. Ik heb bewust geen Samsung S10 genomen, want die waren in het verleden langzaam met nieuwe updates, Android versies. Gaat vaak iets kapot zoals o.a. snelladen wat ermee ophoud en de service van Samsung is erbarmelijk slecht. De laatste 2 afbeeldingen zijn een printscreen van de actuele look nadat ik de P30 opnieuw heb geconfigureerd.

Heb jij ook een Huawei P30 Zwart?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google